Spørsmål om DIN-skinne i skap.

Det er en montasjeplate som du kan montere DIN-skinnen på. Hvis du studerer bilde så ser du den (orange plate)


HS
 
Det er en montasjeplate som du kan montere DIN-skinnen på. Hvis du studerer bilde så ser du den (orange plate)


HS
Aha!
Takk. Nå ser jeg det. Denne er altså satt på de skruene i hjørnene av plata som gjør at den ligger parallelt med bakveggen med en viss avstand fra den?

Jeg trodde den oransje fargen var noe med bildet først.
 
Det spørs jo hvilke skruer du ønsker å bruke. Skal du bruke 4mm skruer så borer du med 3,5mm og gjenger med en 4mm gjengetapp.
Skal du bruke 6mm gjengetapp så bruker du 5,5mm bor og 6mm gjengetapp.

Til en din-skinne så kan du godt bruke 6mm skruer.


HS
 
9e5753dffedf55c743e978c109e3bf7a.jpg


Jepp 5mm bor til 6mm gjenger

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Litt OT spørsmål. Skal ha inn SSR og kjøleribbe. Topmount. Er det et eller annet stoff/guffe jeg kan kline på mellom ribbe og chassis på skap slik at dette blir tett? Tenker det er litt kjedelig hvis man skulle søle noe på toppen på skapet og det legger seg vørter mellom ribbe og chassis.
 
Ikke
Litt OT spørsmål. Skal ha inn SSR og kjøleribbe. Topmount. Er det et eller annet stoff/guffe jeg kan kline på mellom ribbe og chassis på skap slik at dette blir tett? Tenker det er litt kjedelig hvis man skulle søle noe på toppen på skapet og det legger seg vørter mellom ribbe og chassis.
Ikke helt sikker på om jeg forstod deg rett, du har vel kjølepasta imellom ribbe og chassis.
Men Tec7 egner seg vel til det meste av tettinger?
 
Pastaen ligger mellom SSR og ribbe. Tec7 ja. Nice. Takk.

Altså. Cutout i skapet som er like stort som SSR, for å ha kontakt mellom SSR og ribbe som da er på utsiden. Her er det kjølepasta mellom. Men ribba er større enn SSR, og store deler av den vil ligge oppå skapet, men skrudd fast i skapet, så den bærer vekten av SSR.

Forøvrig kan det være at jeg dropper ribbe på utsiden og heller går for passiv utlufting av skapet med SSR på innsiden. Luftehull i bunn, men det hjelper kanskje lite da varm luft stiger. Det er 3kW element + elektonikk i skapet. Ribba ble i beste fall lunken i forrige bryggeriet.

Et annet alternativ men som jeg har slått fra meg med ribbe på innsiden ville vært ei minivifte i bunn, men tror det blir overkill samt at jeg da må inn med 12V trafo og lage hull enten på siden eller i toppen av skapet for gjennomtrekk.
 
Tilbake
Topp