Ting gitt litt galt, er det trygt likevel?

Brygget en belgisk quadrupel i kveld, men dessverre gikk ikke alt helt som planlagt.
Jeg fyrer med gass, og så tidlig at det var lite gass igjen, men tenkte jeg skulle ta sjansen..
Brygget i garasjen, og siden det var lang koketid og ikke mange humletilsetninger gikk jeg like godt inn i huset - var ut 2-3 ganger under kok og da kokte det fint. Bør jeg gikk ut for å legge i kjøleren gode siste tilstelningene så jeg at det ikke kokte lenger :(
Det var flamme, men denne var så svak at det ikke klarte å holde koken i gang. Temperatur lå på 92-93c.

Det kommer vel ikke som noen stor overraskelse, men avdampingen ble naturligvis ikke som planlagt, og OG'en ble lavere enn planlagt.

Går dette bra likevel, eller er det bare å kaste?


En annen ting jeg virkelig ikke skjønner noen ting av er at i trub'en fant jeg en kanelstang :O
Fatter ikke hvor den kommer fra, men antar den må ha lurt seg inn sammen med humla. Regner med dette ikke ødelegger fullstendig når det ikke var mer, men om det blir bra øl av dette er det ihvertfall noe jeg aldri klarer å gjenskape!
 
Jeg hadde gjæret det. Bedre å spandere litt gjær å se hvordan det blir en å kaste det. Mtp avdampingen er det stor sjanse for at du ikke vil smake noe usmaker.

Rart med kanelstangen da, men kan jo bidra med en liten piff til ølet.

Svarer deg litt sent så avgjørelsen er vel tatt tenker jeg.
 
Tilbake
Topp