Tips til relativt rimelig meskekar på 60L

Espen Unnvik

Norbrygg-medlem
Har laget ett meskekar mad silbunn i rustfrittstål fra Bryggmaker.no, en Labb bøtte på 60liter fra FK og liggeunderlag fra Biltema og en slangestump.

Silbunnen passer omtrent på millimeteren, med en slisset slange for å beskytte bøtten mot oppskraping fra silbunnen har vi en så "tight fit" som
jeg har hørt noen skryter av i andre sammenhenger......   ::)

Legger ved et bilde som illustrerer.....
 

Vedlegg

  • IMG_2589.JPG
    IMG_2589.JPG
    1,3 MB · Sett: 2.064
Kjekk løsning :) Kjøpte du bunnen med diameter på 357mm uten å modifisere denne noe som helst? Kun slangen rundt og tight fit rett i bøtta? Selv har jeg en konkav silbunn i min men ikke testet den enda. Denne dekker ikke hele bunnen men kun den innerste "ringen" i bunn av labb-dunken. Likte din løsning bedre enn min :)
 
Har vel egentlig ikke fin regnet på det, men Labb dunken kostrer jo nesten ingen ting, det samme gjelder liggeunderlag...
Det er silbunnen som koster, men synes egentlig ikke den var så dyr heller og den ser jo ut til å være av god kvalitet.

Tror det blir ett romslig meskekar til under 1000,- NOK
 
Espen Unnvik skrev:
Har vel egentlig ikke fin regnet på det, men Labb dunken kostrer jo nesten ingen ting, det samme gjelder liggeunderlag...
Det er silbunnen som koster, men synes egentlig ikke den var så dyr heller og den ser jo ut til å være av god kvalitet.

Tror det blir ett romslig meskekar til under 1000,- NOK

Ja det var silbunen jeg tenkte på :)
 
Artig, jeg lå tilfeldigvis på sofaen i går og lurte på hvorfor ingen brukte Labb-dunk til mesking  :)
 
Jeg bruker labb-dunk som meskekjele. Det er 2stk 2kW-elementer i den så jeg kan også koke, men pga for mye avdamp i leiligheten så må jeg nå koke i en 20L-kjele (fra Coop) på induksjonstopp på kjøkkenet.
Har bare mesket tre ganger, men med motorisolasjon fra Biltema og en pute på lokket så dropper den en halv grad på 1 time.  :ilike: Bazooka-filter i bunn sørger for klar værter.


Mangler dog en slange fra slangenippel til karet jeg stikker om til.
 

Vedlegg

  • 2012-05-07 15.48.03.jpg
    2,7 MB · Sett: 1.882
  • 2012-05-07 17.29.46.jpg
    2,7 MB · Sett: 1.764
Kristianmedk skrev:
Har bare mesket tre ganger, men med motorisolasjon fra Biltema og en pute på lokket så dropper den en halv grad på 1 time.  :ilike:
Takk! Motorisolasjon havnet nå på handlelisten.
 
Southfarm skrev:
Kristianmedk skrev:
Har bare mesket tre ganger, men med motorisolasjon fra Biltema og en pute på lokket så dropper den en halv grad på 1 time.  :ilike:
Takk! Motorisolasjon havnet nå på handlelisten.

Jeg har høstet mange gode ideer her så jeg får prøve å gi litt tilbake. heh  ;D Og om jeg ikke husker helt feil er det 3cm matter som passer akkurat under kanten. I tilleg har jeg tatt minst en runde med duckttape rundt hele da den sølvfolien sprekker.
 
Spørsmål til trådstarter, det ser forresten veldig bra ut! Men er det pvc slange du har rundt kanten? Er det ikke bedre med silikonslange på saker som blir varmt?
 
Tilbake
Topp