Utvidbar CO2-regulator

oysts

 
Jeg har i dag lånt en CO2-regulator med èn utgang. Den er igjen koblet til en manifoild for å trykksette to fat samtidig. Dette medfører at begge fatene må ha samme trykk. Dette er ikke helt optimalt og jeg ser for meg å kjøpe meg en egen regulator med flere utganger. I første omgang trenger jeg bare 2 utganger men når garasjen står ferdig så planlegger jeg å utvide med enda flere fat. Finnes det regulatorer som kan utvides etter hvert med flere og utganger og egne manometer som kan justeres separat eller må jeg dra til med en med fire utganger allerede nå?

Øystein
 
Jeg har bare en utgang på co2 flaska, men har 4 regulatorer på veggen på kjøleskapet. Så jeg kan ha 4 forskjellige trykk. Jeg har regulatorer som er koblet til med slange, finns også en type du monterer direkte på co2 flaska. Det er bare å gå for flere regulatorer med det samme. 
 
Brede skrev:
Jeg har bare en utgang på CO₂ flaska, men har 4 regulatorer på veggen på kjøleskapet. Så jeg kan ha 4 forskjellige trykk. Jeg har regulatorer som er koblet til med slange, finns også en type du monterer direkte på CO₂ flaska. Det er bare å gå for flere regulatorer med det samme. 
Har du bilde? :)
 
Her er bildene av min kegerator, er vel Ganske likt bilde ovenfor

http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,2515.345.html
 
Jeg kjøpte mitt her
http://www.ebay.com/itm/4-Way-Secondary-Air-Regulator-Polycarbonate-Bonnet-CO2-to-4-Draft-Beer-Kegs-/281027711916?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item416e8e93ac
 
Og for all del, hold dere langt unna produktene ifra kegkits.com

Dette er elendige produkter og pakket skjødesløst.
 
Brede: Ser det ut som du har en vanlig slange mellom flaska og manometrene? Går det bra?
Mellom flaska og manometrene er det 50Bar, så min standard CO₂-slange sprakk med et smell og slapp ut et par kg CO₂ før jeg fikk stengt. Måtte kjøpe en spesialslange hos Tess, med presskoblinger på endene. Den skal holde 200Bar. De standard CO2-slangene man kjøper på bryggebutikkene holder bare 11Bar.
 
Dag skrev:
Brede: Ser det ut som du har en vanlig slange mellom flaska og manometrene? Går det bra?

Brede har nok en primærregulator på flaska som tar trykket ned til feks. 4 bar før det går inn på sekundærrekken :)
 
Okei,
Ikke noe forsøk på å kuppe tråden, men har noen funnet enkle metoder for å sjekke for lekkasjer i CO2-anlegg? Pensle med såpevann for å se om det bobler?
 
Dag skrev:
Brede: Ser det ut som du har en vanlig slange mellom flaska og manometrene? Går det bra?
Mellom flaska og manometrene er det 50Bar, så min standard CO₂-slange sprakk med et smell og slapp ut et par kg CO₂ før jeg fikk stengt. Måtte kjøpe en spesialslange hos Tess, med presskoblinger på endene. Den skal holde 200Bar. De standard CO₂-slangene man kjøper på bryggebutikkene holder bare 11Bar.

Nei jeg har regulator på flaska, så kjører 2,5 br ut til regulatorene. Dette er sekundær regulator.
 
Dag skrev:
Okei,
Ikke noe forsøk på å kuppe tråden, men har noen funnet enkle metoder for å sjekke for lekkasjer i CO₂-anlegg? Pensle med såpevann for å se om det bobler?

Zalo i sprøyte flaske fungerer helt topp.
 
Tilbake
Topp