Sosial ølsmakekveld i Oslo tirsdag 21. mai 2024

john petter

Fylkesstyre
Velkommen til en uformell og hyggelig kveld der vi tar med hjemmebrygg, deler og smaker i lokalene vi disponerer i Drammensveien.

Tid: Tirsdag 21. mai kl. 18
Sted: Drammensveien 43, Oslo

Møtet er åpent for alle, også ikke-medlemmer. Dette er en fin mulighet til å bli kjent med et åpent og inkluderende hjemmebryggermiljø. Det er naturligvis lov å komme uten å ha med eget hjemmebrygg også.

Arrangementet er gratis, men for å ha oversikt over antall deltakere ber vi om påmelding i Hoopla.

Det blir også mulig å levere inn bidrag til konkurransen vår i lys ale denne kvelden.
 
Har du lyst til å smake Norges beste lyse lager? Tenkte nok det ja. Så da er det bare å møte på ølsmakekvelden og teste Finn Bergers vinnerøl fra årets NM. Gratulerte nylig Finn med storeslem (første-, andre- og tredjeplass), og han kommer med premieølene sine. Kommer du?
 
Har du lyst til å smake Norges beste lyse lager? Tenkte nok det ja. Så da er det bare å møte på ølsmakekvelden og teste Finn Bergers vinnerøl fra årets NM. Gratulerte nylig Finn med storeslem (første-, andre- og tredjeplass), og han kommer med premieølene sine. Kommer du?
Premieølene trur jeg det er tynt igjen av, men jeg har nyere versjoner - enda bedre;).

Jeg pleier å si at pilsene mine blir veldig like. Kanskje jeg kan mekke til en triangeltest av Brülosophy-typen for å teste det:). Tør ikke love det ennå, men det hadde vært litt artig.
 
Ølsmakekvelden - vårens vakreste eventyr!
Det garanteres strålende vær (vi sitter ute om vi finner skygge....) og hyggelige bryggere der vi deler og smaker.

Denne gangen blir det også møte med et knippe av landets beste bryggere: Norgesmestrene i lys lager @Finn Berger, tradisjonsøl Andreas Rosén og porter/stout Thorbjørn Bakke deler sine tips, tricks og øl.

Ser også at det er andre norgesmestre og pallplasserte som bor ikke langt fra Oslo/DV 43, mulig noen av dem dropper innom tirsdag. Regner med at NM-boss @msevland har noen finaleøl i ermet til smaking.

Møtet er åpent for alle, også ikke-medlemmer. Det er naturligvis lov å komme uten å ha med eget hjemmebrygg også. Arrangementet er gratis, men for å ha oversikt over antall deltakere ber vi om påmelding i Hoopla.

Det blir også mulig å levere inn bidrag til konkurransen vår i lys ale denne kvelden. Vi sees!
 
Sist redigert:
Mortens ide med å servere restopplaget fra finalerunden synes jeg er glitrende. Jeg gleder meg. Tar med den siste flaska av P25, så alle får smake. Og sjølsagt skal jeg fortelle om alle de hemmelige triksene bak pilsene mine - forutsatt at alle deltakerne sverger å holde kjeft;).

I det siste har jeg blitt litt opptatt av halvmørke lagertyper, så jeg tar med noen eks av mine forsøk. De gjorde ingen suksess under NM, men jeg liker dem, jeg:).

Ideen jeg lanserte over om triangeltesting synes jeg stadig er noe vi bør tenke på til smakekvelder, men nå bør finaleølene få innta hovedscenen. Og så drikker vi forøvrig hverandres øl og diskuterer og hygger oss:).
 
Mortens ide med å servere restopplaget fra finalerunden synes jeg er glitrende. Jeg gleder meg. Tar med den siste flaska av P25, så alle får smake. Og sjølsagt skal jeg fortelle om alle de hemmelige triksene bak pilsene mine - forutsatt at alle deltakerne sverger å holde kjeft;).

I det siste har jeg blitt litt opptatt av halvmørke lagertyper, så jeg tar med noen eks av mine forsøk. De gjorde ingen suksess under NM, men jeg liker dem, jeg:).

Ideen jeg lanserte over om triangeltesting synes jeg stadig er noe vi bør tenke på til smakekvelder, men nå bør finaleølene få innta hovedscenen. Og så drikker vi forøvrig hverandres øl og diskuterer og hygger oss:).
Triangeltesting er gøy! Vi kan jo ta ting litt på sparket og improvisere underveis om det faller seg slik. Er med!
 
Tilbake
Topp