Godt utvalg!

magne1972

Moderator
Stakk innom bolaget på harrytur i uka, her er resultatet..  :sikle
 

Vedlegg

  • Photo feb. 03, 19 34 24.jpg
    Photo feb. 03, 19 34 24.jpg
    1,8 MB · Sett: 547
Var noe kjent med et sånt type utvalg ja ;)
- Kanskje med unntak av Amstel'n, hehe. Men amerikanske Samuel Adams er jo smått legendarisk, og begynner jaggu å få fotfeste på div uteplasser rundt omkring i landet (et tips dersom noen får for god tid på Gardermoen en gang - pub'n opp trappa!).
D. Carnegie øl'n er såvidt jeg husker svensk - og meget god!
 
Samuel Adams ble raskt en favoritt da jeg var på ferie i New York/Connecticut området for snart 3 år siden. Boston lager er nok den beste lageren jeg har smakt :skitbra: Hvor har du fått tak i Sam Adams? sverige? kjøpte ei kasse med boston ale fra polet før jul, men det svei i lommeboka. 840 kr for 30 stk
 
HelNor skrev:
D. Carnegie øl'n er såvidt jeg husker svensk - og meget god!

Det stemmer. David Carnegie var en skotsk brygger som slo seg ned i Göteborg på 1830-tallet og begynte med porterbrygging. Selv om bryggeriet har vært gjennom noen oppkjøp, har porterbrygginga overlevd og smaksmessig, så vel som geografisk, ligger det et sted mellom baltisk og britisk porter.

(Kilde: Håkan Engström En ölbok)
 
Samuel Adams black lager må være det desidert beste øllet jeg noengang har smakt!
Angrer nå at jeg ikke kjøpte fler av den.
Noen der ute som har en oppskrift på lignende?
 
Foreign Extra i Sverige? Og jeg som trodde at guinness ikke fantes på glassflaske på den skandinaviske halvøy. Så feil kan en ta.
 
Tilbake
Topp