App for oversikt over ølkjelleren

Hei, begynner å bli mye øl i kjelleren, og det blir en del blanding av flasker i kassene etc.
Er derfor på jakt etter en iOS-app hvor jeg kan registrere lagervare (øl), flaskestørrelse og antall, og hvor man enkelt kan justere ned når man hentet øl fra kjelleren. Pluss dersom man kan taste inn tappedato også.
Er sikkert ikke alene om å ha mye øl i kjelleren og ikke har kontroll på "lageret". Er det noen som har tips? :)
 
Må vel bli noe med QR koder slik at man kan scanne lager inngang og uttak? Jeg ser behovet, men har ingen løsning. Kombinere dette med en brygge logg hadde vært ideelt.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Det går jo an å bruke et Google Drive-spreadsheet over hyllenummer, batch-nummer, etc? Så linke til det eller noe? :S
 
fthing skrev:
Hei, begynner å bli mye øl i kjelleren, og det blir en del blanding av flasker i kassene etc.
Er derfor på jakt etter en iOS-app hvor jeg kan registrere lagervare (øl), flaskestørrelse og antall, og hvor man enkelt kan justere ned når man hentet øl fra kjelleren. Pluss dersom man kan taste inn tappedato også.
Er sikkert ikke alene om å ha mye øl i kjelleren og ikke har kontroll på "lageret". Er det noen som har tips? :)

Eg for min del kunne sikkert ha hatt bruk for noko som heldt kontroll på lageret mitt av malt, humle og gjær - men problemet med det er at eg ikkje har tid til å oppdatera slikt så det må skje av seg sjølv… ideelt sett.. 

Med tanke på at kvar gong eg får ein god ide så ser eg at det fins  allereide  ein app for dette - så trur eg nok du kan finna eit hjelpemiddel for å ha lageroversikt på IOS også.  Eg trur du kanskje berre må frigjera deg litt frå at det er øl det dreier seg om - så finn du sikkert mange løysingar for lagerhald - skulle ikkje forundra meg om at det fins i søkk og kav.  No er eg altså for tida android-brukar men eg har då tøtsja inn på IOS i eit periode av livet mitt. 
 
Jeg fant et ålreit gratis alternativ på AppStore, eStorage lite.

Delte inn i tre kategorier; tomflasker, 0,5l og 0,75l. Veldig enkelt og greit å legge til/trekke fra lageret og ser ut til å gjøre nytten sin. :)
pytamyny.jpg

ejaju3u5.jpg
 
katla skrev:
fthing skrev:
Hei, begynner å bli mye øl i kjelleren, og det blir en del blanding av flasker i kassene etc.
Er derfor på jakt etter en iOS-app hvor jeg kan registrere lagervare (øl), flaskestørrelse og antall, og hvor man enkelt kan justere ned når man hentet øl fra kjelleren. Pluss dersom man kan taste inn tappedato også.
Er sikkert ikke alene om å ha mye øl i kjelleren og ikke har kontroll på "lageret". Er det noen som har tips? :)

Eg for min del kunne sikkert ha hatt bruk for noko som heldt kontroll på lageret mitt av malt, humle og gjær - men problemet med det er at eg ikkje har tid til å oppdatera slikt så det må skje av seg sjølv… ideelt sett.. 

Beersmith har denne funksjonen. Når du er ferdig med en oppskrift og "godkjenner" den blir ingrediensene trukket fra beholdningen.

--
 
Tilbake
Topp