Oslo: Klubbmesterskapet 3. november 2023

Har glemt igjen kjøleelementene. Er det noen som vet om et sted i nærheten av Drammensveien 43 som har kjøleelementer (fryst) eller isbiter og bøtte med plass til ett 9l fat?
 
Leireskred over jernbanelinja, buss for tog med kjempekø og ingen busser, oversvømmelser og drit. Men madammen henta nitro, øl og meg og nå er jeg på et tog som faktisk går, så det er håp om å få vært med.
 
Takk til alle de over 50 personene som bidro til en super kveld i Klubbhuset i går kveld! Det var en god blanding av "gamle travere" og folk som besøkte et Norbrygg-arrangement for første gang, og stemningen var fantastisk god.

Det var totalt 21 øl som ble servert. Her er topp 10-listen:
  1. Anders Venaas - Trevi pils - 87 stemmer
  2. Torstein Skarra og Christian - Einarøl - 81 stemmer
  3. Finn Berger - Patersbier - 80 stemmer
  4. Per Øyvind Arnesen - Tveite gårdsøl - 75 stemmer
  5. Einar Michelsen - Rødt - 71 stemmer
  6. Tor Brøndob - Rugporter
  7. Erik Raude - Barrique
  8. Ekka BBrygg - Piwo Grodziskie
  9. Nordahl Bruns - Bayer
  10. Morten Sevland - Ordinary bitter
Se også nyhetssaken som er publisert på nettsiden:
https://forum.norbrygg.no/threads/oslo-klubbmesterskapet-3-november-2023.46047/
 
Veldig mye godt øl i år. Generelt solid nivå, syns jeg.
Skriver under på det. Det var mange øl som hadde vært verdige vinnere - og ingen som skilte seg negativt ut. Så alle som stilte i år kan kjenne seg stolte over ølet sitt.

En skjellsettende opplevelse hadde jeg, også: For første gang fikk jeg smake et gårdsøl - fra Arne og Per Øyvind - som jeg virkelig likte, og ikke bare "forsto var et godt øl". Helt nydelig, et fantastisk øl :).
 
Det er et tak på 55 personer til sammen, og det pleier å bli bortimot utsolgt. I fjor var det 10 bryggere som stilte, noen mer mer enn ett øl.
Jeg traff en hyggelig representant for utleier da jeg hentet greiene mine tidligere i dag.

I følge henne kan vi ha 75 inne. 55 er hvis alle skal ha sitteplass. Hun hadde selv arrangert et selskap med 75. (tror makskravet henger sammen med krav om 1 cm bredde på rømningsveier pr. person)
 
Jeg traff en hyggelig representant for utleier da jeg hentet greiene mine tidligere i dag.

I følge henne kan vi ha 75 inne. 55 er hvis alle skal ha sitteplass. Hun hadde selv arrangert et selskap med 75. (tror makskravet henger sammen med krav om 1 cm bredde på rømningsveier pr. person)
Grensen på 55 som vi opererte med var selvpålagt basert på erfaring. Det blir trangt om vi blir særlig flere. Det er uansett greit å ha noe å gå på.
 
Takk for en meget hyggelig kveld, fint å sette ansikt til flere forum-navn :)
Og takk til bryggerene som delta av sitt blod, svette og tårer (les: brygg)!
hehe - halvparten av moroa med å brygge er jo å dytte produktene av "blodslitet" på andre for å få høre hvor fantastiske de er:). Og dette arrangementet her er jo den optimale anledningen til å gjøre det. Så takken bør egentlig gå den andre veien:)!

Tilbakemeldingene kan sjølsagt like gjerne være kritiske. Det var et rimelig solid fond av ølkunnskap som var samla på fredag, og det var mye å lære - også av å smake på andre bryggeres øl og høre om prosessene.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp