Oslo: Klubbmesterskapet 3. november 2023

Jørgen O

Dommer
Sentralstyre
Dette er den offisielle arrangementstråden for årets utgave av Klubbmesterskapet. Dette innlegget vil bli oppdatert etter hvert som flere detaljer kommer på plass.

Dette er vårt eget intime "publikums favoritt-aktige" høstarrangement i Drammensveien 43. Her vil hjemmebryggere servere sitt øl til publikum, som stemmer fram sine favoritter.

Vi anbefaler at bryggerne tar med seg minst åtte liter øl (tilsvarende en kasse med 0,33-flasker eller et nesten fullt nilitersfat). Vi setter opp bord langs veggene, og det er opp til deg om du vil ha med tappetårn og annet utstyr for å lage stand eller om du bare serverer rett fra flaske eller picnic-kran.

Alle bryggere og publikummere vil få utdelt polletter som brukes til å stemme med. De tre ølene med flest stemmer blir premiert med diplom og gavekort fra vår samarbeidspartner Strømmen Hjemmebrygg.

Påmelding og billettkjøp skjer i Hoopla. Deltakere som stiller med øl slipper naturligvis inn gratis, og man får også ta med seg en medbrygger eller gjest. For Norbrygg- og KSHB-medlemmer koster billetten 75 kr, mens det for ikke-medlemmer koster 400 kr å delta. Med andre ord lønner det seg å melde seg inn i Norbrygg først: Norbrygg-medlemskap koster 275 kr (100 kr hvis du er under 26 år), og dekker kontingent for resten av 2023 og hele 2024.

Av brannvernhensyn må vi ha kontroll på antall mennesker i lokalene. Derfor blir alle billetter bli skannet i døra.

Premiering av vinnerne av Oslomesterskapet i belgisk øl vil også skje på dette arrangementet.

Tidsplan for arrangementet:
17:00 Rigging (for bryggere/medbryggere)
18:00 Publikumsinnslipp
19:00 Matservering (vi bestiller pizza)
20:30 Avstemningen avsluttes
20:30 Premieutdeling for Oslomesterskapet i belgisk øl
21:00 Premieutdeling for Klubbmesterskapet
22:00 Arrangementet avsluttes
23:00 Ferdig utryddet fra lokalet

Oppbevaring/henting av utstyr:
  • Det vil bli mulig å sette ifra seg utstyr på lageret i bakgården torsdag kveld mellom kl. 18 og 19 for de som trenger det. Knut (tlf. 97709591) vil være til stede.
  • Dette utstyret kan hentes dagen etter arrangementet. Silje (tlf. 95884980) være til stede lørdag mellom kl. 12 og 13.

Vel møtt til et trivelig arrangement!
 
Sist redigert:
Jeg sitter alltid igjen med poletter. Hadde det vært en ide å redusere antallet? Blir alltid stress og fordele ut alle på kort tid
 
Ok, men jeg tenkte også det ville være en bedre bedre løsning med færre stemmer på det beste ølet enn mange til alle
 
Dette er den offisielle arrangementstråden for årets utgave av Klubbmesterskapet. Det gjenstår fremdeles mange detaljer, og dette innlegget vil bli oppdatert etter hvert.

Dette er vårt eget intime "publikums favoritt-aktige" høstarrangement i Drammensveien 43. Her vil hjemmebryggere servere sitt øl til publikum, som stemmer fram sine favoritter.

Vi anbefaler at bryggerne tar med seg minst åtte liter øl (tilsvarende en kasse med 0,33-flasker eller et nesten fullt nilitersfat). Vi setter opp bord langs veggene, og det er opp til deg om du vil ha med tappetårn og annet utstyr for å lage stand eller om du bare serverer rett fra flaske eller picnic-kran.

Alle bryggere og publikummere vil få utdelt polletter som brukes til å stemme med. De tre ølene med flest stemmer blir premiert med diplom og gavekort fra vår samarbeidspartner Strømmen Hjemmebrygg. Og ikke minst får vinneren gravert inn navnet sitt på vandreplaketten, som vedkommende får beholde til neste års arrangement.

Påmelding og billettkjøp skjer i Hoopla (ikke klart). Deltakere som stiller med øl slipper naturligvis inn gratis, og man får også ta med seg en medbrygger eller gjest.

Billettpriser kommer vi tilbake til - dette vil bli sett i sammenheng med hvilken matservering vi lander på.

Av brannvernhensyn må vi ha kontroll på antall mennesker i lokalene. Derfor blir alle billetter bli skannet i døra.

Premiering av vinnerne av Oslomesterskapet i belgisk øl vil også skje på dette arrangementet.

Tentativ tidsplan for arrangementet:
17:00 Rigging (for bryggere/medbryggere)
18:00 Publikumsinnslipp
19:00 Matservering
20:30 Premieutdeling for Oslomesterskapet
20:30 Avstemningen avsluttes
21:00 Premieutdeling for Klubbmesterskapet
22:00 Arrangementet avsluttes
23:00 Ferdig utryddet fra lokalet

Vi vil legge opp til mulighet for å sette i fra seg øl og/eller utstyr på lageret i bakgården på torsdagen, og hente det igjen på lørdagen. Vi kommer tilbake med mer detaljer om det.

Vel møtt til et trivelig arrangement!
Er det åpent for folk utenbys?
 
Hvor mange pleier å komme? Og hvor mange billetter er lagt ut? Både av bryggere med øl og bryggere/gjester uten øl? Har en kasse belgisk blond som jeg tror blir drikkeklar til november.
 
Hvor mange pleier å komme? Og hvor mange billetter er lagt ut? Både av bryggere med øl og bryggere/gjester uten øl? Har en kasse belgisk blond som jeg tror blir drikkeklar til november.
Det er et tak på 55 personer til sammen, og det pleier å bli bortimot utsolgt. I fjor var det 10 bryggere som stilte, noen mer mer enn ett øl.
 
Hvor mange pleier å komme? Og hvor mange billetter er lagt ut? Både av bryggere med øl og bryggere/gjester uten øl? Har en kasse belgisk blond som jeg tror blir drikkeklar til november.
Har en snill liten belgier, jeg også, som skal bli med meg til Oslo 3. november. På grensa mellom Paterbier og blond. Vi sees:)!

@Jørgen: Kommer den vallonske handelsattachéen?

Patersbier.jpg
 
Tilbake
Topp