Beste kapselpåsetter?

Hvilken manuell kapselmaskin anbefaler dere til 0,33 flasker ("bjørnunger")?

Handler mer enn gjerne fra ebay, aliexpress osv:)
 
Ja, den finnes på ebay, men blir faktisk dyrere derifra når frakt, moms og fortolling har forsynt seg..

Endte med denne etter anbefaling fra bryggerkompis;

86495_Kapselp_setter_bordmodell_1.jpg
 
Om den er i samme kvalitet som den Jørn Pedersen linket til, så duger den! Kjøpte min hos Bryggselv for 2,5 år siden og den er still going strong etter noen tusen flasker :)
 
Når man skal korke 100+ flasker sparer du raskt inn tiden det tar å feste den med 2 små skrustikker. Har ikke en type flasker, så skifter høyde på den flere ganger, samtidig som jeg bytter fram og tilbake på 26mm til 29mm. Da er det meget praktisk at den sitter helt fast.
 
Når man skal korke 100+ flasker sparer du raskt inn tiden det tar å feste den med 2 små skrustikker. Har ikke en type flasker, så skifter høyde på den flere ganger, samtidig som jeg bytter fram og tilbake på 26mm til 29mm. Da er det meget praktisk at den sitter helt fast.

ser absolutt det poenget, går vel kan an å sette den fast på ett bord med hurtigklemmer og :) skal anskaffe proff korkpåsetteren, har den billigste korkeren, ser ut til og føler at den setter korkene skjevt på :/ presser på engang, snur flaska 180grader og presser engang til for at korkene skal sitte godt. irriterende :D
 
Det problemet vil du ikke ha med en skikkelig korkpåsetter, skulle åpne en øl i helgen, men stusset over den tykke korken. Hadde satt på 2 korker uten å merke det.
 
Hvordan er kvaliteten på denne?, den er jo rasende billig!

Har ikke mye å sammenligne med med men 6 kasser bjørnunger fikk korker uten noe krøll og med god fart. Bittelitt smøring et par steder så gikk alt som smurt!

Skrudde den fast på en bit 36x148 og fester den til arbeidsbenken med to tvinger; å ha den løst på et bord tror jeg blir håpløst.
 
Tilbake
Topp