Halvor India Brown Ale Allgrain

Gahr skrev:
Hvis det er en ting jeg ikke er, så er det gniten på oppskrifter, takk.

ABC Halvor India Brown Ale

OG: 16.3 °Plato
FG: 3,3 °Plato
IBU: 60

84, 3 % pale
3,4 % cara 20
3,4 % special B
1,7 % brown malt
2,6 % chocolate malt
4,3 % muscovado sugar
Chinook at 60 min. to reach target IBU
2,67 g /l Cascade at 15 min
2,67 g /l Cascade at 2 min
1 g/l Chinook dryhopping
2 g/l Cascade dryhopping
WLP001/WY1056/US-05 yeast


Takker ;)  :skitbra:
 
Nå er disse settene ellers naturlig nok et samarbeid med Bryggselv. Bryggselv er en butikk som skal tjene penger (og vi får selvsagt en liten del av kaka). Derfor er det ikke egentlig "our call" å legge ut alle oppskriftene på settene, hverken ABC-sett eller Gahr ed.-serien.
 
Gahr skrev:
Nå er disse settene ellers naturlig nok et samarbeid med Bryggselv. Bryggselv er en butikk som skal tjene penger (og vi får selvsagt en liten del av kaka). Derfor er det ikke egentlig "our call" å legge ut alle oppskriftene på settene, hverken ABC-sett eller Gahr ed.-serien.

Det tror jeg de fleste skjønner veldig godt.
 
Det er jo et poeng det. Jeg har egentlig aldri hatt interesse av ferdige sett med andres øl (misforstå meg ikke, jeg liker konseptet godt, men liker personlig å gjøre egne justeringer når jeg inspireres av andres oppskrifter) , men har hatt stor nytte av kunnskapen til Gahr og fått gode tips av Kim, så det er jo ikke noe galt i å gjøre min del av takken og plukke opp et og annet sett i blant.
Godt øl veit jeg jo at det blir av dem uansett.
 
Gahr skrev:
Nå er disse settene ellers naturlig nok et samarbeid med Bryggselv. Bryggselv er en butikk som skal tjene penger (og vi får selvsagt en liten del av kaka). Derfor er det ikke egentlig "our call" å legge ut alle oppskriftene på settene, hverken ABC-sett eller Gahr ed.-serien.

Det er selvfølgelig ikke noe krav om å legge ut oppskriftene, men i en bryggeverden der deling av oppskrifter er veldig vanlig, ville det være litt overraskende om et bryggeri som består av to styremedlemmer i Norbrygg skulle være av de mer restriktive med å dele.
 
steingrd skrev:
Hvordan er denne prosessen egentlig? Har du noe som helst mulighet til å påvirke feks utgivelse av ebok (ikke pdf, men ePub/Mobi)? Eller er man bundet på hender og føtter av norsk bokbransje som har krabbet baklengs inn ebok-verdenen med hendene for ørene i flere år? :)

Nei, jeg oppfatter ikke at man som forfatter har noen påvirkning på om ei bok skal gis ut elektronisk. Man kan selvfølgelig gjøre ting selv, og gi ut på eget forlag, men det blir jo en litt annen prosess.
 
gustavf skrev:
steingrd skrev:
Hvordan er denne prosessen egentlig? Har du noe som helst mulighet til å påvirke feks utgivelse av ebok (ikke pdf, men ePub/Mobi)? Eller er man bundet på hender og føtter av norsk bokbransje som har krabbet baklengs inn ebok-verdenen med hendene for ørene i flere år? :)

Nei, jeg oppfatter ikke at man som forfatter har noen påvirkning på om ei bok skal gis ut elektronisk. Man kan selvfølgelig gjøre ting selv, og gi ut på eget forlag, men det blir jo en litt annen prosess.
Ok. Takk for svar :) Da får din bok bli min første papirbok igjen på noen år, har investert, lykke til videre i prosessen!

Halvor IBA ser forøvrig spennende ut, må testes en gang!
 
  • Like
Reaksjoner: KSA
gustavf skrev:
Gahr skrev:
Nå er disse settene ellers naturlig nok et samarbeid med Bryggselv. Bryggselv er en butikk som skal tjene penger (og vi får selvsagt en liten del av kaka). Derfor er det ikke egentlig "our call" å legge ut alle oppskriftene på settene, hverken ABC-sett eller Gahr ed.-serien.

Det er selvfølgelig ikke noe krav om å legge ut oppskriftene, men i en bryggeverden der deling av oppskrifter er veldig vanlig, ville det være litt overraskende om et bryggeri som består av to styremedlemmer i Norbrygg skulle være av de mer restriktive med å dele.

Vi er ikke restriktive, bare spør og du får svar. Vår rettighetsavtale med Bryggselv er kanskje sammenlignbar med din med Kagge. Det gir noen restriksjoner, vi ser den.
 
Og for de som da måtte lure på hvordan min avtale med Kagge Forlag er, så ligger den her:
http://www.nffo.no/viewfile.aspx?id=547
 
Gahr skrev:
Hvis det er en ting jeg ikke er, så er det gniten på oppskrifter, takk.

Det skal du ha Gahr, alt du har delt med oss andre her inne har fylt en bok! En TYKK en. :ilike:
:skitbra:
 
Er en relativt fersk brygger. Satte nr 12 ( BIAB ) i kveld. Sitter nå  og koser meg med en Halvor India Brown Ale. Den smaker nydelig. Før likte jeg særdeles godt Grønn Tuborg. Men det er slutt, smaker jo ingen ting. Vært gjennom mange Ghar sett, nydelig øl. Takker.
 
Gahr skrev:
Hvis det er en ting jeg ikke er, så er det gniten på oppskrifter, takk.

ABC Halvor India Brown Ale

OG: 16.3 °Plato
FG: 3,3 °Plato
IBU: 60

84, 3 % pale
3,4 % cara 20
3,4 % special B
1,7 % brown malt
2,6 % chocolate malt
4,3 % muscovado sugar
Chinook at 60 min. to reach target IBU
2,67 g /l Cascade at 15 min
2,67 g /l Cascade at 2 min
1 g/l Chinook dryhopping
2 g/l Cascade dryhopping
WLP001/WY1056/US-05 yeast

Smakte denne på cardinal her forleden, namnam!

Hvordan tilbereder dere muscovado sukkeret?
 
Noen som har meninger rundt lagring av denne?  Sitter nå og nyter en ferdig karbonert og blodfersk kloneforsøk av denne. Spørs om an blir gammel....

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
 
Humla vil forsvinne med lagring, men malten min sette seg bedre. Smak deg fram. 3-4 uker etter karbonering er den nok skikkelig snadder.
 
Gjør et forsøk på denne i dag, og lurer på om jeg skal bruke lyst eller mørkt mucsovadosukker. Har noen en idé om dette? Smaker de ulikt, eller er det kun fargen som er ulik?
 
Tilbake
Topp