Humlekrise?

Er det en pågående humlekrise hos bryggselv? Finner ikke Warrior, Amarillo eller Simcoe. Jeg vil lage IPA.

Svar mottas med takk.
 
Fikk hvertfall forklaringen på Simcoe.
Det er en beskyttet humle, som kun noen få får dyrke. Derfor blir det rett og slett tomt etterhvert, sa Erik.
Fant ingen som hadde Simcoe i hele Skandinavia.

Er mulig de andre sortene du nevner også rett og slett er utsolgt?
 
Fant Warrior. Så jeg får prøve med en Warrior/Summit kombo. Det satser vi på blir bra. Får bruke mangelen på velkjente humler, til å eksperimentere litt.
 
Ja, men har brukt Cascade så mye.. Var egentlig tenkt å klone DFH sin 60 min. IPA..

Men, nå blir det en helt ny type IPA i stedet. Skal ikke se bort ifra at dette blir en suksess, men ser heller ikke bort ifra at det går åt skogen :)
 
Ketil skrev:
Fikk hvertfall forklaringen på Simcoe.
Det er en beskyttet humle, som kun noen få får dyrke. Derfor blir det rett og slett tomt etterhvert, sa Erik.

Gjelder også bl.a. amarillo ;)

På slutten av året blir lageret av populærhumlene mindre og til slutt tomt.
F.eks. nelson er også vanskelig/umuligå få tak i.
Men, fear not! Det er ikke lenge til 2012 høsten kommer   :brygging:
 
Aleksander_B skrev:
F.eks. nelson er også vanskelig/umuligå få tak i.
Men, fear not! Det er ikke lenge til 2012 høsten kommer  :brygging:

Bortsett fra at Nelson høstes på (det vi på den nordlige halvkule kaller) våren.
 
Det er sant. Den australske humlen må vi nok vente lengre på.
Men det blir godt med fersk og ny påfyll av de amerikanske humlene enn så lenge  :brygging:
 
Aleksander_B skrev:
F.eks. nelson er også vanskelig/umuligå få tak i.

Nelson Sauvin får du framleis hjå Nøgne Ø.  Og Simcoe er det også nokon som har nokre kilo av - om ein skal tru sine eigne auge når ein opnar kjøleskapet...
 
Eigentleg berre hardware for bryggjarar - men eg kjøpte inn eit parti for å gje bort til kundar som kjøpte utstyr av meg og det gjekk litt fort i svingane sidan leverandøren sendte meg varene utan at eg hadde førhandsbetalt dei - og DET er ein ikkje vant til frå utlandet. 

Men hovudbransjen min er no eingong software - og der arbeider eg med mykje rart i mange bransjar - sjukehus - shipping - boligbyggelag - fylkeskommunar. 
 
Tilbake
Topp