Magnetrører Rookie Question

Svein Arild

Norbrygg-medlem
Har kjøpt meg magnetrører og kolbe, men etter at magneten har surret rundt 50-70 ganger slenges den ut til kanten og spinner ikke mer. Er det ikke bare å sette den oppå og skru på? Gjør jeg noe feil?
 
jeg vil tro at du bruker en for stor magnetrørepinne, har du mindre så prøv med den. Størst er ikke alltid best...
Ellers så kan du prøve å justere avstanden mellom røreren og magnetpinnen. Det er enkelt å øke avstanden, da er det bare å legge noe mellom rører og kolbe, skal du minske avstanden må magnetrøreren modifiseres. Har selv en magnetrører som hadde for stor avstand slik at jeg måtte bygge den om.
 
Prøv å reduser farta. Eg sleit litt med same problemet, men litt lavere hastigheit løyste problemet.
 
Tror ikke jeg få tak i mindre , 18mm
Men skal prøve å øke avstanden;)
Melder tilbake

Takker for raske svar
 
Har nå prøvd å bygge opp litt etter litt men uten resultat. Blir bare dårligere.
Dette er den som selges på olbrygging.no for 598,-
Men selv om den er av de rimeligste burde den jo funke....
 
Har ikke noe slikt utstyr selv, men ligger rørepinnen i senter? Kan jo hende at magnetene som "holder" rørepinnen på plass er feilmontert ut av senter. Bare en tanke.
 
Magneten er i senter, usikker på hastighet siden det bare er en vridebryter uten anvisning, men har prøvd alle
 
Har du mye grums i starteren? Lagde en starter som jeg hadde litt restehumler i bare for morro skyld, og den hoppa av hele tiden. Gjør ikke det igjen... Kan også være en produksjonsfeil? Polariteten på magnetene kan være likedan? Ville kanskje ikke funke i det hele tatt da.
 
Har 2 stk samme type magnetrører, og begge mine funker bra. Har prøvd med flere størrelser på magneten og alle hastigheter uten problem. Mulig du bør kontakte butikken og forklare problemet? Mvh Mattias
 
Prøv å legge magneten rett på røreren, uten kolbe, og skru på lav hastighet, bare for å sjekke 100% at magnetene er greit sentrert, da ser du det lett ved om det blir et "hull" i midten e.l.

I min hjemmelagde er ikke magnetene 100% sentrert, de er LITT off, men det går fremdeles bra. Derimot må jeg starte rolig og øke etterhvert, starter jeg for hardt hopper pinna av med en gang
 
er dei pinnene magnetiske? i såfall så fikk jeg en røre pinne av en venn, og den fikk jeg ikke til å holde seg i midten, etter litt undersøkelser viste det seg att magnet feltet på selve pinnen ikkke var i senter.
 
Nå kjenner jeg ikke til innsida av akkurat den røreren, men hvis du finner specsene på vifta inni så kan jeg regne ut egnet potmeter som du eventuelt kan montere på for å justere ned hastigheten.
 
Takker for flere gode tips, skal teste videre etter jobb i dag så får vi se om noe av dette hjelper.
Alternativt får jeg bygge en selv, utstyret har kommet i posten så trenger bare finne en egnet boks, dette går kanskje raskere enn å fixe på denne....
 
Hvis du har kjøpt rører og rørepinne på olbrygging.no og det ikke fungerer, er det vel like greit å levere det tilbake og få igjen pengene?
Høres ut som en klar reklamasjonssak.
 
Har kjøpt den brukt fra en som selger litt diverse her på forumet så jeg har jo ikke kvitteringen fra dem. Vet bare at det er der den kommer ifra :)
 
Tilbake
Topp