Mugg på eikefat

Jeg tror vi må ty til Bibelen, og forslår samme type behandling som 3. Mosebok foreskriver for hus som er angrepet av mugg:

"For å rense huset skal han [presten] ta to fugler, sedertre, karmosinrød ull og isop. Den ene fuglen skal han slakte over et leirkar som er fylt med friskt vann. Så skal han ta sedertreet, isopen, den karmosinrøde ullen og den levende fuglen og dyppe det i blodet av den fuglen som er slaktet, og i det friske vannet og skvette på huset sju ganger. Når han på denne måten har renset huset for synd med fugleblodet, det friske vannet, den levende fuglen, sedertreet, isopen og den karmosinrøde ullen, skal han la den levende fuglen fly ut over marken utenfor byen. Slik skal han gjøre soning for huset. Da er det rent."
 
Sist redigert:
Jeg er redd for det. Kan bli et bra sthansbål. Hvis du vil prøve å redde det kan du kanskje demontere det, høvle av litt av alle stavene, toaste det på nytt og se om problemet forsvinner, men jeg er redd det er tapt.
 
Hmm men det er jo masse mugg på innsiden som er mitt problem.
Sorry. Så ikke at du også hadde slengt inn et fat i tråden skurken. Mugg på innsiden. Skjønner ikke hvordan det er mulig med fatet fyllt opp. Men det har vel vært luft i toppen da. Dersom du fyller det helt opp med ny løsning og holder det der vil muggen forsvinne. Mugg trenger luft både til å dannes og holde seg i live.
 
Tilbake
Topp