Pumpe

Hei, den lille boksen inneholder elektronikken som styrer pumpen:
3-Phase:
1.Same power supply with 2-phase DC pump
2.Driven by program, whole control circuit can be put outside
3.Locked-rotor and reverse connection protection
4.Automatic overload protection and over-temperature protection
5.Soft start with low in-rush current, great for PV panel
Du har ikke kjøpt helt den samme som jeg linket til. Mine pumper har et potensiometer tilkoblet boksen som gjør at jeg kan regulere strømningen.
 
Fulgte linken som du la ut. De har sikkert endret litt hos ebay leverandøren. Så da kobler jeg til et potensiometer etter denne boksen, så i en 24v adapter?
 
Jeg prøvde min egen link, og da kommer jeg til pumpe med potensiometer. Den har en egen ledning inn i boksen. Dette potensiometeret gir en spenning fra 0 til 5 V inn på en signalledning. Jeg vet ikke, men tviler på om det fungerer med et potensiometer rett på 24 V ledningen.
 
Ah, ser ut for jeg har fått S modellen i stedet for A modellen. Ser ut for at selve pumpen er den samme, men delene på ledningen er forskjellig. Er det mulig å bytte/ sette på noen komponenter slik at en kan justere flowen? Like greit å strupe kanskje?
 
Det går vel å strupe siden pumpen har magnetoverføring. Dette vil nok medføre hardere belastning på pumpen samt mer lyd. Jeg tipper det er mulig å koble på et potensiometer i selve styreboksen dersom en har god nok innsikt. Den myke starten på pumpen tipper jeg foregår med en komponent som øker en styrespenning fra 0 til 5 V.
 
Innsikt har jeg nok litt for lite av, så prøver med å strupe enn så lenge. Takker for gode innspill.
Da var det bare strømforsyning som gjenstår..Tips?
 
Jeg har ikke sett noe om at den er næringsmiddelgodkjent. Jeg har sjekket materialene som er oppgitt for pumpehus og impeller, og det skal være OK mht næringsmidler så langt jeg finner ut.
 
Innsikt har jeg nok litt for lite av, så prøver med å strupe enn så lenge. Takker for gode innspill.
Da var det bare strømforsyning som gjenstår..Tips?
Bare søk på transformer eller converter og 24V på e-bay og du finner masse alternativer. Jeg bruker en 220- 12V transformer, og en 12V til 24 buck converter. Det er fordi jeg trenger både 12V og 24V.
 
Endelig begynner varene fra brewers hardware å slippe gjennom tollen... Merkelige greier, får alltid beskjed om at pakkene fra USA mangler proformafaktura og blir derfor holdt på tollager helt til jeg sender inn en kopi. Men når kolliene ankommer meg har alle pakkene proformafaktura teipet på utsiden synlig, fra leverandør.... hmm..
20141017_144449-2.jpg
 
Anbefaler en med større kapasitet og sette på en strup-ventil på utgangen. Da kan du også bare flytte den til å gjøre whirlpool med maks flow etter kok.

Hva menes med å gjøre whirlpool? Hva er hensikten og når gjør man det? Under mesking? Under oppkok? Jeg har sett eksempler på hjemmelagd bryggekjeler med ventiler vridd til side inni tanken og det er beskrevet at det er for å lage whirlpool.
 
For dei som brukar dyppkjølar kan det også vera ein fordel å ha whirlpool (eller anna røring) under kjølinga slik at den vert meir effektiv.
 
Tilbake
Topp