RIMS oppsett

Sverre K

Norbrygg-medlem
Har et RIMS og har i dag selve rimsrøret i liggende posisjon, tenker på å bygge om nå når jeg har gått til innkjøp av diverse slanger ol.  Er det en fordel å ha elementet stående?  Tenker litt på da elementet røyk og det brant seg fast hele skiten slik at det måtte bankes ut og om det er bedre at røret står rett opp slik at det ikke klarer å koke røret tomt og brenne alt fast om ei sikring ryker.  Har vært litt rundt omkring på nett og sett at de fleste har dem  stående så derfor tenkte jeg på en liten ombygging her.  Bare å handle inn noen rørdeler i tillegg så kan jeg bruke pumpa under kjøling også  :idea:
 
Det er vel egentlig det samme, bare det ikke blir tørt, vil da tro det er lettest med et stående element, bare legg en cognacflaske så ser du hvor mye som er tørt i forhold til når den står. :)
 
Tenker bare at om det står er det mye mer veske over elementet enn om det ligger, trur det var det som forårsaket at det hele brant fast sist.  Å forresten så drikk ikke undertegnede cognac men bare whisky så den testen får æ ikke utført :)
 
Tilbake
Topp