Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

dagwayne skrev:
dagwayne skrev:
Odland skrev:
Er STC-1000 godkjent?

Hvis den er NEMKO/CE godkjent for bruk i Norge.

Dette kommer også helt klart frem på DENNE siden:

http://www.nemko.com/no/services/european-certification/ce-marking

Også her:

Sitat: 

Nemkos N-merke
Europeisk sertifisering Produktsertifisering Audio & Video Husholdning Informasjonsteknologi Andre bransjer Se utskriftsvennlig utgave
Dette er Nemkos eget sertifiseringsmerke som ble etablert i 1933 som et obligatorisk merke for elektriske produkter markedsført i Norge. Siden 1991 tilbys det som et frivillig merke og har oppnådd anerkjennelse i hele verden som et tegn på overholdelse av relevante sikkerhets- og EMC-standarder, spesielt innen IT- og kontorutstyrsområdet.

Hvorfor velge Nemkos N-merke?

Dette velkjente merket er basert på Nemkos egen testing og tester utført av autoriserte fabrikanter eller partnerlaboratorier.
Dette merket viser at Nemko har testet og sertifisert produktet i henhold til produktsikkerhetsstandardene som gjelder i de nordiske og europeiske landene.
Nemko-merket er veletablert blant forbrukere nasjonalt og på de internasjonale industrielle markedene.
Nemko-merket gir fabrikantene og importørene forsikring om at deres produkter tilfredsstiller tekniske sikkerhetskrav i henhold til europeiske direktiver for elektriske produkter.
 
Videre:

CE-merking
Europeisk sertifisering Produktsertifisering Audio & Video Husholdning Informasjonsteknologi Medisinsk utstyr Telekom Se utskriftsvennlig utgave
CE-merking er europeisk produktmerking påbudt for tilgang til EU/EØS medlemsland (og også noen EU-kandidatland i Øst-Europa), som pålagt i EU-direktivene og bekreftet ved nasjonal lovgivning.

CE-merking kreves for et vidt spekter av produkter, inklusiv:

Elektriske forbrukerprodukter
Medisinsk utstyr
Maskiner
Andre fakta om CE-merking:

CE-merking er for de fleste produktområder basert på fabrikantens egen erklæring om samsvar med gjeldende direktiver.
For noen høyrisikoprodukter eller hvor europeiske produktstandarder ikke blir brukt, kreves involvering av et utpekt organ (eller kompetent enhet) som grunnlag for fabrikantens samsvarserklæring (DoC) og for CE-merking av produktet.
 
Så vidt jeg husker stod det CE på STC-1000. Det er litt vanskelig med varer som man kjøper direkte fra blandt annet kina hvor selger ikke står ansvarlig på samme måte som en norsk selger. Å merke noe med CE, Food Grade osv. uten grunnlag for å selge mer er en snarvei jeg kan tenke meg at skjer.

De som har kompaktbryggerier, er de CE-merket? :jaha:
 
Det er vel litt av problemet med chinaware; selv om det står CE el annet på varen, ville jeg vel ikke hatt veldig mye tillit til den merkinga...
 
Nemko er vel ikkje eit krav lenger men kan vere eit slags kvalitetstempel. CE merking er derimot eit krav. Men CE er ingen godkjenningsorgan, meir ein garanti fra produsenten om at produktet er i henhold til normer og reglar og er sporbart tilbake til produsent.

Slik sett er vel CE merkinga litt luftslott når det kjem til useiøse østen-produsentar (fins sjølvsagt seriøse også), og ikkje verd lappen det er trykt på.
 
Eksisterer nemko enda?
CE er like mye verd som ISO....
ISO 9002 f.eks. Sier ingenting annet en at det er produsert etter gjeldende standard av minimum x% fagfolk....
 
Hvis produktet er CE-merket og montert av autorisert elektriker, er alt OK. Vi har vel ikke montert elektrisk utstyr uten å ha sertifikatene i orden? :p
 
glennrlie skrev:

Jeg har hørt denne historia flere ganger, men den mangler tilsynelatende noe reelt grunnlag. De useriøse produsentene i Asia etter et hvilket som helst merke, på et hvilket som helst produkt. Falske CE-merker er falske CE-merker, neppe ekte China Export-merker.

Det er mye seriøs produksjon i Kina, men du skal ikke lete så lenge etter de useriøse heller.
 
Ikke Internett, men var på Jernia Forus for to dager siden. De solgte 30 liters kjeler for 899,-. Spurte duden som jobbet der om den fungerer på induksjon. Han svarte alle nye gryter fungere på induksjon.

EDIT: http://www.jernia.no/produkt/-/product/5r9eZFN752Ki/view/FogH-Funktion-Suppegryte-30-liter-18-8-st%C3%A5l
 
Haarr skrev:
http://www.2080.no/Kjokken/Kjeler/Rustfrie-kjeler.aspx er beste samleplassen jeg har funnet for gryter. Merk at priser er eks.mva og at lokk kjøpes separat.

Picture0007.png
 
RawRoffe skrev:
Strengt tatt ikke et internettvarp, kanskje mer et E6-varp.

Bauhaus på Vestby selger flunkende nye CO₂ brannslukkere. Prisen er ikke så verst heller: 5kg: kr. 999,- og 2kg: Kr. 679,-
Flaskene er av aluminium, røde, og sannsynligvis med standard gjenger til regulator (ikke sjekket enda).
2kg's flasken var mistenkelig mye større enn min 2kgs kjøpt fra candirect, uten at det trenger ha noe å si.


(når man likevel er innom kan man jo plukke med seg 0-2 bar propanregulator til 179,-, og/eller perforert 1mm alu plate til falskbunn, fra usle kr 55,- tror jeg det var.)

Hvordan klargjør du til bruk? Må du tømme apparatet og sage av evt. Stigerør? Eller er det ikke stigerør på et brannslukkingsapparat?
 
Tilbake
Topp