Bestille maltmølle fra Monster Brewing

Fredrik J

Norbrygg-medlem
Ekstremt lav dollarkurs gjør det meget attraktivt og bestille mølle fra statene.

Jeg kommer til å bestille mølle i løpet av neste uke, og hvis noen andre er på samme tanke blir det billigere med frakt.
Blir feil frakt om man velger flere møller på siden, har vært i kontakt med MBH som sier de kan sende 2 stk MM2 for 48$.
Hopper veier vist ikke så mye, men basen blir dyr og sende. Basen er vel uansett lett å lage selv.

Priseksempel
MM2-2.0: 950
Hopper: 166
Frakt (hvis jeg bestiller alene): 337
Moms: 363

Sum: 1816 kr + evt fortollingsgebyr. Noen som vet hvor mye det pleier å bli på ? shippes med USPS
Frakt og fortollingsgebyr blir mindre på hver om man er fler. Kontakter MBH for nøyaktig frakt kostnad før det bestilles.
 
UPS har fra 100,- til 150,- i fortollingsgebyr basert på varens verdi.

EDIT: USPS ja, ikke UPS :)

Da er det vel Postens satser som gjelder. Siden varens totalverdi sannsynligvis overstiger 1000,- vil man måtte ut med 227 kroner i fortollingsgebyr. Sliker saker tar også veldig lang tid, må påberegne opp mot 4 uker ventetid før varen kan hentes etter at den ankommer Norge.
 
jan ivar skrev:
Ser egentlig litt dyrt ut etter å ha bestilt en annen mølle med jetcarrier i natt

Lyst og dele detaljene rundt denne bestillingen?

igniztion: Ser det blir litt mer stress når det kommer over 1000 kr ja..
Må si det irriterer ræva av meg at man må betale moms på frakten, ettersom 98% av frakten er arbeid utført utenfor Norges grenser..

Fred hos MBH sa han hadde sendt et stort parti til bryggselv, men syntes prisene var litt stive der. Får vente å se hva slags tilbud som kommer der da, hadde jo vært det beste å bare kunne hente den der  :ilike:
 
Bryggselv
Monster Mill 2: 1490,-
Base and Hopper: 590,-
Frakt: 0,- (siden du bor i Oslo)

Det skulle bli 2080,- og med andre ord ikke mye å spare i forhold til å kjøpe fra USA. Du kan nok regne med et fortollingsgebyr som spiser opp det lille mellomlegget.
 
Dette er det bryggselv.no la ut på Facebook

"Bryggselv har kjøpt inn et stort parti med maltmøller fra Monster Brewing Hardware i USA. Om kort tid kommer vi til å kjøre en kampanje på alle møllene med opptil 20% rabatt. Følg med!"
 
Lars skrev:
Bryggselv
Monster Mill 2: 1490,-
Base and Hopper: 590,-
Frakt: 0,- (siden du bor i Oslo)

Det skulle bli 2080,- og med andre ord ikke mye å spare i forhold til å kjøpe fra USA. Du kan nok regne med et fortollingsgebyr som spiser opp det lille mellomlegget.

Prisen jeg oppga var for MM2 2.0 da, denne starter på 2500 kr på bryggselv, og de selger ikke hopper til den :/ (ihvertfall ikke foreløpig)
Om det bare er noen hundrelapper forskjell handler jeg selvsagt heller lokalt
 
Fredrik J skrev:
Lars skrev:
Bryggselv
Monster Mill 2: 1490,-
Base and Hopper: 590,-
Frakt: 0,- (siden du bor i Oslo)

Det skulle bli 2080,- og med andre ord ikke mye å spare i forhold til å kjøpe fra USA. Du kan nok regne med et fortollingsgebyr som spiser opp det lille mellomlegget.

Prisen jeg oppga var for MM2 2.0 da, denne starter på 2500 kr på bryggselv, og de selger ikke hopper til den :/ (ihvertfall ikke foreløpig)
Om det bare er noen hundrelapper forskjell handler jeg selvsagt heller lokalt

Aha! Her var det vel "noen" som ikke klarte å få med seg begge to-tallene... :roedme:
 
Jeg har også regnet litt på det samme, men kommet til at det ikke blir så mye å spare. Det blir for mye i frakt, moms og avgift. Kom vel til at besparelsen stort sett ligger på ca NOK 500.
Jeg synes det rett og slett er for lite for bryderiet og ventingen. Det blir nok bryggselv.no for meg.
Selv om dette er MONSTER, kan det jo likevel hende at noe går galt? Da er det greit å ha en norsk forhandler å henvende seg til.
Var fint å høre at de snart kommer med et tilbud. Det blir spennende å høre hva det lyder på.
Går kanskje an å ønske seg en til jul?
 
Jetcarrier har bare moms på verdi og post i USA
+ att gebyret er innbakt i prisene

Bestilte schmidling maltmill BBAA barebone (den store på vin å bar)
rundt 1400 inkludert moms avgift og frakt :yes:

ser Barly crusher har en liten mølle som blir ca 132USD til jetcarrier Da er ikke frakten deres så dyr når du slipper fortollingsgebyr og 132 også blir momsgrunnlaget

Ikke veldig mye å spare fra norske priser gitt, så lenge du bestiller alene :duh:
 
Husk 5 års reklamasjonsrett når man handler i Norge. Ikke så godt argument på en MM kanskje, du skal jo kjøre over den men tanks før den ryker ;D
 
Tror egentlig at 3 valser er litt overkill til småskala hjemmebrygging. Det blir tungt og krever rimelig bra med power. Men fin er den :)
 
There is no kill like overkill!

Jeg har MM3 og er superfornøyd! Men jeg hadde sikkert klart meg med en mm2, da.
 
Tilbake
Topp