Bestille maltmølle fra Monster Brewing

oeng skrev:
Det var egentlig mer med tanke på de som ennå ikke har kjøpt valsemølle.

Bra du sier det, siden du kommenterte min kommentar :)

Har noen bilde av justeringa på Crankandstein?, altså, har den markeringer?, regner med du må justere på begge sider der også, og da må det jo være markeringer så du vet det er likt, om du ikke bruker følerblad?
Uansett er det enklere med to-valsers møller, siden du kan stikke inn følerbladet mellom valsene uten noen demontering, bare tre-valsers som er anderledes der.

Men igjen.. Hvor ofte må man justere mølla?, er jo mest bare i starten.. (bare at nå har jeg glemt hva jeg bruker og må demontere for å sjekke det :D, tror jeg må ha litt grovere maling.)
 
neslekkim skrev:
tilsvarende som med drillen min, og det medførende problemet at når du først får den igang, så er det tilnærmet full spiker, og maltet blir deretter. Med blanderen derimot, klarer jeg å starte med lavere fart samt holde den der.
Dumt jeg ikke kjøpte rustfrie ruller, kunne da ha kondisjonert malten, og da hadde kanskje ikke farta vært like ille, men men..

Hardt stål kan ikke være rustfritt samtidig. Det kan hende rustfrie rulle er mykere (blir fortere ødelagt) en vanlige ruller.
 
golo skrev:
neslekkim skrev:
tilsvarende som med drillen min, og det medførende problemet at når du først får den igang, så er det tilnærmet full spiker, og maltet blir deretter. Med blanderen derimot, klarer jeg å starte med lavere fart samt holde den der.
Dumt jeg ikke kjøpte rustfrie ruller, kunne da ha kondisjonert malten, og da hadde kanskje ikke farta vært like ille, men men..

Hardt stål kan ikke være rustfritt samtidig. Det kan hende rustfrie rulle er mykere (blir fortere ødelagt) en vanlige ruller.

Åh.. da holder jeg meg til de rullene jeg har tenker jeg :)
 
1144 kaller de stålet i standardrullene, hva nå det er fornoe.

303 er de rustfrie rullene laget av.
 
Jeg kan ikke så mye om stål men jeg selger pressere som presser ved 40 tonn. Presseformene er ikke laget av rustfritt stål fordi man ikke får rustfritt stål som tåler dette trykket like godt.
 
Fredrik J skrev:
Ekstremt lav dollarkurs gjør det meget attraktivt og bestille mølle fra statene.

Jeg kommer til å bestille mølle i løpet av neste uke, og hvis noen andre er på samme tanke blir det billigere med frakt.
Blir feil frakt om man velger flere møller på siden, har vært i kontakt med MBH som sier de kan sende 2 stk MM2 for 48$.
Hopper veier vist ikke så mye, men basen blir dyr og sende. Basen er vel uansett lett å lage selv.

Priseksempel
MM2-2.0: 950
Hopper: 166
Frakt (hvis jeg bestiller alene): 337
Moms: 363

Sum: 1816 kr + evt fortollingsgebyr. Noen som vet hvor mye det pleier å bli på ? shippes med USPS
Frakt og fortollingsgebyr blir mindre på hver om man er fler. Kontakter MBH for nøyaktig frakt kostnad før det bestilles.

1992 koster denne på bryggselv nå, uten hopperen da som koster 590.
 
Kan noen redegjøre for ulempene med mm2 kontra mm2 2.0? Vurderer å benytte meg av tilbudet til bryggselv.

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
 
Jeg bestilte MM-2 og Hopper den 20.10.11. Og når jeg får den ca 03.11.11 har den totalt kostet meg max 1.802,- Med frakt, mva og tollbehandling. Etter som Dollaren er lavere nå en når jeg kjøpte den.

Hadde jeg vist om tilbudet til Bryggselv, hadde jeg nok kjøpt den der, selv om den da hadde kommet på 1.910,- med frakt.

Men jeg hadde ikke kjøpt den av bryggselv for 2.208,- med frakt.
 
Fredrik J skrev:
Priseksempel
MM2-2.0: 950
Hopper: 166
Frakt (hvis jeg bestiller alene): 337
Moms: 363

Du burde få denne pakka hjem for ca 2.145,- med dagens kurs (5,63)

Brygg selv tar 2.710,- med frakt.
 
MM-2, Hopper og frakt 1.260,- ($=5,73)
Mva 293,- ($=5,36)
Forenklet toll gebyr 117,-

Totalt 1.670,-
 
Det stemmer. Men mølla koster $157,- altså under 1.000,- Nok.

Så da ble det forenklet tollbehandling. Jeg antar at det er årsaken.
 
Tilbake
Topp