Pass på kvadraten der også. greit å kjøre samme gjennom hele.
1,5 kvadrat er det som er brukt til 10Amp. Noe mer styrer vi stort sett ikke til dette bruket (gjæringskap)
Noen må vel spikke fliser også ? finner ikke ut at vi er uenige her happy brewing !Mulig litt flisespikkeri fra min side og at jeg gjentar meg selv nå, men siden du helt sikkert har satt boksen på en 16A kurs så kan det eksterne utstyret trekke dette uansett om det sitter en 5W lampe i andre enden (f.eks. kortslutning/feil). Det interne releet i STC'en er spesifisert for 10A, og da bør du ha en intern sikring på dette eller mindre. Jeg har drevet med en del forsvars utstyr i hine hårde dager, og sett en del feilsituasjoner ved røff bruk. Dette går helt sikkert fint for 99% av folket i 99% av tiden, både uten jordkabel og sikring og med mer eller mindre løse ledninger. Men hvis du er en av de uheldige så vil du sette pris på at du bygget det trygt og brukte sikkerhetsmekanismer. Men jeg vet av erfaring at å lage en rask prototype som virker greit stort sett til å lage noe som er fail safe, det tar mye mere tid. Den enkelte står jo fritt til å ta de snarveiene og sjansene en ser formålstjenlig, men det er ikke greit å være uvitende. Forresten,1.5 kvadrat er vel godkjent til korte tilkoplingsledninger/husholdningkabler for 16A også ?
Noen må vel spikke fliser også ? finner ikke ut at vi er uenige her happy brewing !
Hva slag intern sikring er det her snakk om og hvordan kobles denne ?Mulig litt flisespikkeri fra min side og at jeg gjentar meg selv nå, men siden du helt sikkert har satt boksen på en 16A kurs så kan det eksterne utstyret trekke dette uansett om det sitter en 5W lampe i andre enden (f.eks. kortslutning/feil). Det interne releet i STC'en er spesifisert for 10A, og da bør du ha en intern sikring på dette eller mindre. Jeg har drevet med en del forsvars utstyr i hine hårde dager, og sett en del feilsituasjoner ved røff bruk. Dette går helt sikkert fint for 99% av folket i 99% av tiden, både uten jordkabel og sikring og med mer eller mindre løse ledninger. Men hvis du er en av de uheldige så vil du sette pris på at du bygget det trygt og brukte sikkerhetsmekanismer. Men jeg vet av erfaring at å lage en rask prototype som virker greit stort sett til å lage noe som er fail safe, det tar mye mere tid. Den enkelte står jo fritt til å ta de snarveiene og sjansene en ser formålstjenlig, men det er ikke greit å være uvitende. Forresten,1.5 kvadrat er vel godkjent til korte tilkoplingsledninger/husholdningkabler for 16A også ?
Har kikket på den. "For lite bilder".Lov og lov.. Så lenge du ikke definerer det som fast installasjon så er du i hvert fall i gråsonen. Har en liten koblingsguide (med jord) som du finner på DIY-seksjonen på www.bryggekalkulator.no
Sent from my iPhone using Tapatalk
Grublet over det men ser ikke helt hvor jeg må bore for å få modifisert kontakten, vil helst slippe å kjøpe en ny men selvsagt er det en prioritet at det faktisk fungerer og er sikkert.
Denne kommer i dobbel og todelt variant: http://biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Kontakt-strombryter-og-dimmer/Stikkontakt-IP54-357121/Finner ingen butikker som selger den todelte, noen som har en lenke?