Søkeresultater

  1. Per Berge

    Øl flasker gis bort Lillehammer

    Ca 300 flasker 0,33 0,5 og noen 0,7 l. Mrk, det er alt eller ingenting ;)
  2. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Så ikke svaret ditt Finn Berger før i kveld. ;) Jeg hadde oppi SUN Oppvaskmiddel i varmt vann og nå er alt nær borte. Brukt en stekespade av plast og skruppa litt innimellom. Hadde i ny såpe og vann i dag tidlig og nå er det nær klin rent på bunn. Jeg skal love dere det var stygt å se nedi der...
  3. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Har brukt SUN oppvask pulver nå ett døgne og mye har løsna. Kaustisk soda har jeg her. Ska jeg teste det kanskje ? Isåfall tar jeg det i morgen
  4. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Jeg fant ikke mulighet å skalere oppskrifta, noe jeg har gjort med mange andre. Aner ikke hvorfor. Tar med meg tipset ditt å løse ut candy sukkeret i en kjel utenom bryggern. Har sett enkelte anbefaller Lut for å løsne fastbrent på bunn, men om det er riktig for mitt vedkommende aner jeg ikke
  5. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Candy sukkeret brant seg skikelig i bunn, så nå har jeg en laaaang jobb forran meg. Blir uansett ikke flere av denne da maskina ikke er svær nok. Alikevel, 17 liter satt til ferm så får vi se om ett års tid hvordan den ble
  6. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Beregna 843 gr sukker, evnt kok av 4,85 l som tar 116 min ekstra kok. Det regner nå her alikevel så har da all verdas tid jeg. Kanskje halvere med sukkermengde og halve ekstra koketida ? Ellers var ideen din å kalle det en dubbel genial. Mulig det blir det jeg går for
  7. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Jeg kan jo sette igang kok til den er på den OG som skal være å ha i humle etc fra da av. Redd den skal koke lenge, men er det verdt ett forsøk ?
  8. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Tenkte brygge en belgisk quadruppel i dag men det gikk skeis det. Mesken ble jo stappfull og OG før skyll endte på 1060 mens den ska være 1067 før kok. Tenkte å justere ned oppskrigfta i Brewfather men finner ikke den løsningen på denne oppskrifta. Rart for jeg har jo tidligere juster opp og ned...
  9. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Har ett ferskgjær WLP300 Hefeweizen Ale som jeg kjøpte en gang i januar. Det står best før 20 april 2026 men det er vel ikke noe å bry seg om ? En annen ting skal jeg kjøre en dobling i vispern av ferskgjæret for å ha til neste batch ?
  10. Per Berge

    "Ser oppskriften min grei ut?" -Spør her.

    Hvor stor batch snakker vi om her og er ikke Perle mer brukt i Pale Ale ?
  11. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Øker temp til først 13, så neste dag 17 og den nest 19. Så coldcrash på 5 gr i 7 dgn
  12. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Var kjapp igang med gjæringa i dag. Knapt to timer etter jeg satte den inn var boblinga i gang. God og sunn slurry
  13. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Jeg pleier å brygge to batcher Bohemian Pilsner samme dag og sette i fermskapet. Om jeg utsetter den andre til i morgen kan vel ikke det utgjøre noen forskjel på smaken ? Den skal stå 4 dgn på 10 gr, men isåfall får den jeg brygger i dag stå i 5 dgn
  14. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Glemte kjøpe gjærnæring. Har Spraymalt men ikke gjærnæring. Å her rundt finnes ikke noe slik butikker nå lengre etter Gulating la ned
  15. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Skal brygge en quadruppel og lure på om jeg bare kan helle ferskgjæret oppi uten no anna styr ?
  16. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Skal brygge en Quadruppel der det er satt opp 500 gr med Caramunich II med EBC på 124. Den hadde ikke Ølbrygging.no men foreslo Château Crystal 150 EBC. Regner med den lille forskjell i EBC ikke vil ha noe å si eller bør jeg justere noe ? På førhand so mykjy slags takkar og bukkar - Per 4 år flink
  17. Per Berge

    Cara Gold Malt (120 EBC)

    Spørst om jeg brygger en Sarah Hughes Dark Ruby etter den første er ferdig. Regner med jeg kan bruke samme gjær Nottingham på begge
  18. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Ser att British Mild skal normalt ligge på 3 - 3,5 % ABV. Heldigvis er denne på 6 % og dermed godt innafor mine krav :D Min rest av Fuggles var fra 2020 så jeg fant det like godt å kjøpe ny av den humla
  19. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Den var ikke dum den. 1,42 kg står det i den opskrifta jeg fant. Da får jeg brukt opp no Fuggles og East Kent humle jeg har liggende også
  20. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Når Per handler på egenhånd :beercheers: Har endt opp med 4,5 kg Chateau Crystal 150 ebc innkjøpt i hvertfal 3 om ikke 4 omganger. Ja dette er jo ett spesialmalt, men 4,5 kg da du ? Har derfor spørsmål om noen kjenner til ett øl det skal brukes mye av nevnte malt Vurdere overlate handlinga til...
Tilbake
Topp