Årskontingent fra Norøl

Hei, jeg har nettopp fått en regning fra Norøl som både skal dekke kontingent (200 kr) for norbrygg og norøl. Nå har jeg allerede betalt for norbrygg (130 kr) og har medlemskort som skal vare frem til 01.06.2010. Jeg kan ikke huske at jeg har meldt meg inn i norøl, og det er vel ikke meningen vi skal betale begge?
 
Det kommer an på når du meldte deg inn i Norbrygg. Før 1. desember 2008 innebar medlemskap i Norbrygg at man også ble medlem i Norøl. Prisen var medlemskap på Norbrygg + rabbattert medlemskap i Norøl: 290 kr.

Nå derimot betaler man separat kontingent til Norbrygg, samt Norøl dersom man altså meldte seg inn før 1.12.2008. Du får velge selv om du fortsetter å være medlem i Norøl ved å betale kontingent, eller lar være. Det er forøvrig Norøl som sender ut bladet Ølgjerd, utsendelse av bladet er koblet til medlemskap i Norøl.
 
Såvidt jeg kan forstå, er de 200 kr kun for NORØL. Det at det står NB+NØ på giroen er nok en feil som henger igjen. Da NORØL krevde inn kontingent for NORØL+Norbrygg var summen høyere, 290 kr såvidt jeg husker. Tidligere ble man automatisk medlem i NORØL når man meldte seg inn i Norbrygg, men nå har samarbeidet opphørt.

Så det burde bety at hvis du kun ønsker å være medlem i Norbrygg, trenger du ikke betale fakturaen fra NORØL (du bør isåfall gi dem beskjed på mailadressen som står på giroen, så de slipper å purre).

Hvis du derimot ønsker å være medlem i både Norbrygg OG NORØL, og fortsette å få tilsendt Ølgjerd, betaler du de 200 kr for kontingenten i NORØL.
 
Tilbake
Topp