• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt Beerbug, Falskbunn, Platekjøler og diverse til salgs.

Anders86

Norbrygg-medlem
Rydder i bryggeriet og selger unna diverse saker som ikke blir brukt.
Ønsker fortrinnsvis å selge lokalt, men kan sende om kjøper betaler frakt.

Ubrukt Beerbug, kjøpt ny hos ølbrygging.no i 2015: 800kr. SOLGT
IMG_2443.JPG

Dudadiesel platekjøler med koblinger: 1000kr.
IMG_2452.JPG IMG_2453.JPG IMG_2451.JPG

Woodpecker falskbunn 360mm: 700kr.
IMG_2440.JPG IMG_2441.JPG

Ph-måler fra ølbrygging.no, brukt en gang: 500kr.
IMG_2444.JPG

Oksygeneringssten, 1stk 0,5micron, 1stk 2micron: 50kr stk.
IMG_2447.JPG

Tappekraner, er litt usikker hvilken type dette er men er samme type som følger dette tapetårnet:
https://stavanger.bryggselv.no/tappetårn/400423/tappetårn-med-2-kraner

100kr stk.
IMG_2448.JPG IMG_2449.JPG
 
Sist redigert:
Jeg er meget interessert i platekjøleren din. Kan jeg få spørre hvorfor du ikke bruker den selv? Samt hvor store batcher du har benyttet den på og hvor raskt kjølingen har går? Siste spørsmål er hvordan du har drevet rengjøring av den?

Beklager masse spørsmål men jeg så egentlig for meg en mer tradisjonell motstrømskjøler, men denne virker jo bra og prisgunstig...
 
Jeg er meget interessert i platekjøleren din. Kan jeg få spørre hvorfor du ikke bruker den selv? Samt hvor store batcher du har benyttet den på og hvor raskt kjølingen har går? Siste spørsmål er hvordan du har drevet rengjøring av den?

Beklager masse spørsmål men jeg så egentlig for meg en mer tradisjonell motstrømskjøler, men denne virker jo bra og prisgunstig...
Jeg vet ikke noe særlig om den for å være helt ærlig. Den fulgte med da jeg kjøpte bryggeriet fra Torvald her på forumet og har aldri brukt den selv, kanskje du kan finne info om den om du søker på Torvalds bryggeri eller kanskje sendt ham en pm for å få svar på spørsmålene dine, men tror ikke han er så veldig aktiv på forumet lenger.

Det lille jeg fikk fanget opp når han fortalte om den var at den var veldig effektiv (husker ikke tidsbruk og mengde helt korrekt men tror han har brukt den på 50l batcher) og at han alltid vasket den med syre (fosfor eller pbw) etter bruk. Det er nok en stund siden sist den ble brukt, så den burde nok fått en skikkeliog rens før bruk. Dog er den, som alle platekjølere, ikke særlig vennlig om man bruker den på humledrevne øl. Dette er også grunnen til at jeg ikke har testet den og heller ikke kommer til å bruke den noe særlig. Da er det heller bedre om noen andre kan ha nytte av den, enn at den ligger hos meg og samler støv. :)
Forøvrig er kjøleren på 30 plater og er 30cm lang, ganske massiv, så jeg blir ikke overasket om den kjøler 50-100l på 5-10min.

Edit: Har sendt sms til Torvald og spurt! ;)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp