Dårleg utblanda ekstrakt.

Hei. Eg satt mitt fyrste brygg i går. Eit ekstraktbrygg. Vattenlåsen klukkar, men eg har ikkje lukkast blanda ut ekstraktet godt nok av di eg kan sjå ei mørk rand i bottnen av gjæringskaret. Eg kokte helften av vattnet (9 liter, så mykje eg fikk plass til i kasserulla mi) tilsamans med spraymalten eit godt bel før eg kjøla dette ned. Difor blanda eg aldri ut ekstrakten med nokre liter varmvatten slik oppskrifta antyda, berre med nedkjøla vørter og kaldvatn.

Skal eg berre leta det stå slik det står, eller skal eg i morgo kjøpa meg noko långt so eg kan røra med?
 
Jeg ville bare latt det stå slik det står. Gjæren vil nok ta seg av den mer konsentrerte ekstrakten nederst i gjæringskaret. Har gjort og opplevd slikt selv, og det ordnet seg fint. :)
 
Det heter seg at når du setter opp vin må sukkeret blandes godt med vannet, det har jeg aldri gjort, sukkeret ligger i bunnen med vann på toppen, midt imellom er det midt imellom, det har alltid godt bra.
God blanding er viktig før flasking så det blir likt i hver flaske.
 
Det ser betre ut allereie. Massen i botnen ser mindre ut no. Fortsettar det soleis er det ikkje mykje att om nokre dagar.
 
Men dette tydar vel at eg ikkje kan lita på ei OG-måling på 30, av di sukkermengden vil vera mindre i den delen av brygget kor eg målar.
 
einarfa skrev:
Men dette tydar vel at eg ikkje kan lita på ei OG-måling på 30, av di sukkermengden vil vera mindre i den delen av brygget kor eg målar.

Ja, det har du rett i. Men siden du har brukt ekstrakt så kan du ved hjelp av f eks www.beercalc.dk regne deg frem til hva OG'en sannsynligvis ville vært. Du har jo mengden på total-ølet og ingrediensene, og det er sånt sett nok. :)
 
Tilbake
Topp