Siden jeg har muligheten til å stille inn gjæringstemperatur i 6 tidsperioder (tidsperioder er softwarebestemt og kan økes i det uendelige) ønsker jeg forslag fra dere som vet dette bedre enn meg, og det er det nok mange av
Jeg er ikke til stede under gjæringen så jeg bruker da frostvakt, måler med Atmel M16 og DS18S20 og PC/Mac som er fjernstyrt til styringen.
Så hvordan la gjæringen med US05 som brukes mest foregå ?
dag 0-3 med 18 grader
dag 3-5 med 20 grader
dag 5-7 med 18 grader
dag 7-10 med 15 grader
dag 10-12 med 13 grader
dag 12-15 med 10 grader
dag 15 -.... med 7 grader
Uten kjøleanlegg forløpig så er ned kjøling naturbestemt, typisk sommer temp er 12 grader men foreslå gjærne som at 0 grader er mulig, kjøleanlegg må vel komme en gang.
Ikke for rask nedkjøling sies det, hva det er vil nå vise seg når dere merevitende kommer med forslag
Takk.
Jeg er ikke til stede under gjæringen så jeg bruker da frostvakt, måler med Atmel M16 og DS18S20 og PC/Mac som er fjernstyrt til styringen.
Så hvordan la gjæringen med US05 som brukes mest foregå ?
dag 0-3 med 18 grader
dag 3-5 med 20 grader
dag 5-7 med 18 grader
dag 7-10 med 15 grader
dag 10-12 med 13 grader
dag 12-15 med 10 grader
dag 15 -.... med 7 grader
Uten kjøleanlegg forløpig så er ned kjøling naturbestemt, typisk sommer temp er 12 grader men foreslå gjærne som at 0 grader er mulig, kjøleanlegg må vel komme en gang.
Ikke for rask nedkjøling sies det, hva det er vil nå vise seg når dere merevitende kommer med forslag
Takk.