God Jul Islay Edition

Øyvind Grimstad Gryt

Norbrygg-medlem
Sidan i sommar har eg gått og gledd meg til å smake Islay Edition av Nøgne Ø si God Jul. Når eg endelig får sukkar meg og kontakta Vinmonopolet for å bestille ei kasse, er dei sjølvsagt utselde    :rasende:

Har forresten sjølv laga ei ale med ei fin dose malt frå Laphroaig-destilleriet (fått rett frå kylna deira  :skitbra:) med mykje god røykaroma og smak, den heiter sjølvsagt 1904 etter året Ålesund brann..

Så til mi bøn til folket:

Er det nokon på Sunnmøre som har kjøpt ei kasse av God Jul Islay Edition og kan avsjå ei ussel flaske til ein stakkar i naud?

God Jul!
 
Her er hva det står i Apertif sin Juleøltest:
(90p)
God Jul Islay Edition
Nøgne Ø - Det kompromissløse Bryggeri
Norge
71534 Vectura - kr 97,30 (50cl)
Spesialbestilling
Nøgne Ø - Det kompromissløse Bryggeri
Farge og duft: Mørk brun. Heftig duft med masse røyk, tjære, medisinskap, naust og hamp.
Smak: Stor fylde i anslaget, følger duften, veldig god bitterhet, masse Islay-preg i finishen, sitter svært lenge. (2009)
Bruksområde: Peiskos.
Vurdering: Et juleøl for whiskyelskeren. Ikke lett å pare med mat. 90 p (2009)
Alkoholinnhold: 8,5% vol.
Bestill her:
Bestillinger må sendes direkte til Vinmonopolets kundesenter på tlf. 04560.
Minstebestilling er 12 flasker.


Har du prøvd å bestille?

Forresten, hvordan fikk du tak i malt i fra Laphroaig?
 
Jeg har fått høre at RF-kjelleren på Blindern/Oslo har dette ølet på lager. Sist jeg var der rakk jeg ikke smake den, men hvem vet, kanskje på fredagen som kommer? :)

Dette hjelper kanskje ikke Øyvind så mye, men de som bor i/nær Oslo kan muligens ha fordel av dette ;)
 
Ja, eg sende e-post direkte til kundesenteret, men det var utseld. Eg trur det berre var 1500 flasker tilgjengeleg..

Laphroaig-malt fekk eg når eg var i Skottland i vinterferien i år, fordelen med å fare då er at det nesten aldri er andre folk på destilleriturane :) Og då fekk eg med meg rundt ein kilo malt rett frå kylna deira  :biersmile:  Gir en karakteristisk smak, for å seie det slik!
 
Den lukter brent elektronikk! - guffent for en fyr som godt inne i 40-årskrisen har funnet ut at elektronikk, det har jeg lyst til å prøve.

Etter mye frem og tilbake med polansatte som ikke visste sin arme råd og bestillinger på avveie, har jeg endelig fått fatt i disse tønnevariantene.

Om du ikke har fått fatt i en flaske så kan jeg selge en for en hyggelig pris og en tjeneste du mener jeg kan ha bruk for (en hårklipp, for eksempel). Bakdelen er at jeg er søren ikke sikker på om jeg tør å sende en i posten.

JonP
 
Jeg er meget gjerne interesert i en flaske eller to av hver hvist noen skulle ha ett par til overs å selge :biersmile:
 
Tilbake
Topp