Hei! Jeg har en pose med hbc436 i fryseren, og tenkte å prøve ett single hop brygg med denne for å teste den ut. Som navnet sier skal denne ha en "woody"/sederaktig smak. Har ikke åpnet posen enda, men nesa mi ser for seg furunål og kvae. Har regnet litt på ibu, og hvis jeg bruker halvparten av 100g-posen ved 60 minutter og fordeler resten fra 20 minutter og utover får jeg en ibu på rundt 40-45 med batchstørrelsen på bryggerverket mitt.
har vasket en god slump med "dennys favorite" fra forrige batch som jeg tenker å bruke (att ca 75% og relativt clean).
Så da trenger jeg Bare å bestemme meg for malt, OG og meskeskjema. Noen som har innspill til hva jeg skal finne på for å få ett balansert og godt øl, som samtidig gir god plass til å kunne skjønne seg på hvordan denne humla er?
Har vurdert et smash-brygg med pale-malt, men (iom at jeg poster dette) er ikke helt sikker...
har vasket en god slump med "dennys favorite" fra forrige batch som jeg tenker å bruke (att ca 75% og relativt clean).
Så da trenger jeg Bare å bestemme meg for malt, OG og meskeskjema. Noen som har innspill til hva jeg skal finne på for å få ett balansert og godt øl, som samtidig gir god plass til å kunne skjønne seg på hvordan denne humla er?
Har vurdert et smash-brygg med pale-malt, men (iom at jeg poster dette) er ikke helt sikker...