housewarming ipa, noen som har noen gode forslag?

Heisann, i august skal det drikkes og feires at et flott nytt hus har blitt beboelig og selvfølgelig må det bli noe godt hjemmebrygg til festen :skitbra:
Vi har tenkt å brygge en pils og en IPA til gjestene, men jeg er litt usikker på hvor vant gjestene er til ordentlig øl, så jeg tenkte å lage en IPA som ikke skremmer bort alle som ikke har snurrebart;)
Og her kommer dere inn, jeg blir veldig glad for gode forslag til en avbalansert og god IPA (veldig morsomt at IPA blir til store bokstaver selv om man skriver det med små forresten, morsom forumdetalj..)
Det beste/utvalgte forslaget kan få en meskesleiv i ask ved henting i holmestrand :skitbra:

Hei,

Hvis deler av laget ditt ikke er vandt med mye humle, så tror ikke jeg personlig at Kinn Vestkyst er det beste valget. Imo så er Kinn Vestkyst super god, men mtp venner av meg som syntes Ringnes/Tuborg er knall, så kan jeg skrive under på at de ikke liker denne, rett og slett var det en litt for "hard start". Det har jeg testet! men smaken er som baken. Delt i to. Kanskje de liker den hos deg :yes:
Nå snakker jeg av min erfaring med venner som ikke har kjøpt stort annen enn Ringnes/Tuborg, så derimot tror jeg f.eks Single hop Citra`en er en bra kandidat.
Veldig mange av mine syntes denne var helt knall, hørtes hvertfall slik ut på det motsatte kjønn som messet i det uendelige utover kvelden.  >:D >:D http://www.bryggselv.no/products/single-hop-simcoe-ipa-allgrain-lsett-25l2
Det er sikkert flere som kan komme med innspill her

Hvorfor ikke heller lage en APA? Da har du jo alle de gode smakskomponentene i en IPA, men en del snillere bitterhet. Jeg har fått et par tuborgdrikkende kompiser til å bli begeistret for dette, men IPA blir for tøft for dem.. :p

Ville valgt en Wit variant feks. Kvite Kveist og IBA'en Halvor. Er redd en vestkyst blir for voldsom for industripilsfolket.

Et anvennelig øl til mat å kvelds stemning er jo Brown Ale enten amerikansk eller engelsk. Engelsk Brown Ale er jo extremt anvennelig om en serverer kjøtt!! Den amerikanske om det er mest snachs alla potet chips dip ol.

Tilbake
Topp