korkpåsetter

hei

er det noen som har efaring med denne bordmodellen fra olbrygging.no ?  http://www.olbrygging.no/products/kapselpsetter-bordmodell

skulle teste den ut på noen gammle hoppy joe flasker men får det ikke til.  det skjer ingenting med korken. jeg tar ganske godt i og bruker en del kraft. er redd for at dersom jeg bruker enda mer kraft knuser hele flasken.  har 26 mm korker. regner med at lervik flaskene også er 26 mm.

jeg monterer appratet slik at det er en glipe på kanskje et par cm melom kork og flaske, setter korken på magneten på påstteren og trykker ned spaken, skulle vel ikke være noe mer hokus pokus en dette?

Det skulle ikke være noe hokus pokus, nei. Kan du ha for stor avstand mellom kork og flaske? Jeg pleier å stille min inn slik at flaska bare så vidt går under. Har etter noen hundre flasker ennå ikke opplevd at en sprekker.

Jeg har lignende modell og ble overrasket over hvor mye jeg måtte ta i første to-tre batchene jeg flasket med den. Det blir mye bedre etter hvert! Kjør på med mannemusklene!;)

Tilbake
Topp