Midtfyns Bryghus - Chili Klaus Ghost

Jeg har netop været i Danmark og fik et par flasker af denne herlige øl fra Midtfyns Bryghus.
Ghost chilien er en af de mest berømte og berygtede chilier i verden – berømt for sin søde chilismag, men også berygtet for sin intense styrke på over 1.000.000 SHU.
Ghost chilien stammer fra Indien og hedder Bhut Jolokia, men inderne har givet den tilnavnet Ghost chili, fordi sjælen angiveligt forsvinder for en kort stund, når man spiser den stærke chili.
”Ghost chilien var den første superhot chili jeg smagte og min erfaring er, at ens sjæl trods alt vender tilbage igen. Når du har smagt den første tår af Chili Klaus Ghost, så læg øret til togskinnen og lyt efter toget.”
”Chili Klaus Ghost er nemlig god i ørerne.”
Læs mere om ham på hans Facebookside.

* Mit spørgsmål er så, er der er andre som har haft held med at brygge sådan slags øl før?
* Hvilke typer er bedst til dette formål?

Malt og humle kan jeg ikke hjelpe deg med
men brygget en Chipotle Porter med 2g chili ved 10 min som ble passe sterk
Du kan jo finne SHU på Chipotle og ta det som utgangspunkt

loebrygg skrev:
Tror du ikke det blir litt mye smør på flesk
Jeg vil tro smakene komplementerer hverandre, som en oyster stout til østers eller en surøl til en syrlig dessert med sitrus i, men det er bare hva jeg tenker da.

men chili har ikke bare noe med smak og aroma å gjøre
det går også på smerte og rus
Så jeg tror heller jeg ville grepet etter en annen pils, yoghurt eller risbollen :)

Tilbake
Topp