Montere slange fra kran til kjellerkran

Jeg er på utkik etter en utslagsvask. Lo and behold, noen i mitt nærområde som selger noe jeg trenger, skjer sånn ca aldri

Hvis man blar litt i bildene her https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=112977797&fks=112977797

Så er det bilde av en kran med slange på. Jeg har en "vanlig?" kran i kjelleren med det som iallefall går an å montere en 3/4" gardenakobling på.

Er det noen som har noen fornuftige synsinger om hva som kan være i andre enden av denne slangen på krana, og om jeg får koblet den til krana i kjelleren?

Det er to slanger under den kranen der, og det er kaldt og varmt inn. Koblingene er slik som på bildet her.
2cdfc56cdc8063e5cb09456c88b5dc60.jpg

Om jeg forstod spørsmålet rett da.

Jeg har desverre bare kaldt vann i kjelleren.

Jeg tror ikke helt jeg forstod hva du mente med bildet.

Vil det by på trøbbel om jeg bare kobler til den kalde siden av krana? Vil det lekke ut varm-slange-tampen?

Kikket litt nøyere på bildet jeg selv postet..

To slanger, og et kobber-rør? Hva er røret til?

Jeg ville nok plombert varmtvannet for å være sikker. Har du sjekket under vasken på kjøkkenet eller badet ditt? Da vil du mest sannsynlig se hva du lurer på.

Jeg ville nok plombert varmtvannet for å være sikker. Har du sjekket under vasken på kjøkkenet eller badet ditt? Da vil du mest sannsynlig se hva du lurer på.

Nei da må jeg reise meg opp og bevege meg, might as well be in china.. Men skal sjekke ut litt mer.

Denne kranen har også utgang for oppvaskmaskin, derfor røret. Slangene er varmt og kaldt vann inn.

Aha. Kanskje jeg skal få meg en oppvaskmaskin i samme slengen for å ha 50kvcm å bolte meg på her nede og vaske ett og ett hefeweizenglass.

Og flasker og alt annet. Når du ikke vasker så kan du jo bruke det som gjæringsskap og. Tusen muligheter.

@LarsUlv sier det jo. Kobl på pumpe og rims, styr med en av de tusen PID du har liggende og pimp det nye karboneringskaret ditt. Match made in heaven.

Da ville jeg vel gått Brewie i næringen,det vil jeg jo ikke. Holder vel et ett oppsett på markedet som har utrolig lite fleksibilitet og som ser ut som en bolet oppvaskmaskin.

Tilbake
Topp