ølbrygging kurs?

Hei, er ny her på forumet  :)
Har tidligere prøvd meg på et ekstrakt og et all-grain brygg som gikk den veien høna sparker, og la "hobbyen" på hylla en stund, men har nå fått lysten til å prøve igjen.
Lurer i den anledning på om det er noen som kjenner ølbrygging kurs? Det skal sies at jeg bor i Sandnes, så noe i Rogaland ville vært mest interessant.

Jeg tror det vil være en god idé å være med på en bryggedag hos hjemmebryggere. Om jeg ikke tar feil så er nok bryggelauget Medgang ikke langt unna, kanskje du kan høre med dem (eller de med deg) ;D.

hei

jeg bor på sola og kunne og tenkt meg et kurs.Har nettopp fått utstyr og håper på mitt først brygg til helga
hvis alt er på plass. det kommer nok noen kamerater som virker å være klar til å lære bryggerkunsten og kunne
nok tenkt å være med på et kurs.

Jeg vet ikke om det er noen i nærområdet som kunne tenkt seg å holdt et lite kurs, eller innvitert oss som er interessert med på en bryggdag ?  ;D
Hvilke brukere er det som er med i brygglauget medgang, Eduard?

Hei!

Det vil bli arrangert et bryggekurs ved SJH i løpet av vinteren, dato er ikke fastsatt enda, men søk på SJH på Google i løpet av høsten så vil det komme. Er et kurs som er å anbefalle på det varmeste. Har selv gått det kurset, og som jeg sier selv, det er 2 tidsregninger, og det er før og etter det kurset :)

Kjetil

Tilbake
Topp