Partial Mash IPA

Hei!

Jeg er ny innen hjemmebrygging, og har akkurat fått korket mitt første brygg, som ble en engelsk brown ale.
Neste på ønskelista er en frekk IPA, og lurer på om noen der ute har ei god oppskrift på en parial mash IPA som dere gjerne vil dele med meg? 25 l batch..

Jeg brygget nøgne ø clone som min første partial mash. Du finner all-grain-oppskrift under "oppskrifter". Jeg bomma litt med humle, og bytta om humlesort på 20min, men resultatet ble veldig godt. Etter 2 uker på flaske ville jeg hive hele skiten, smakte grusomt, men etter 1-2 mnd på flaske vil jeg ikke stoppe å drikke, nå er den skikkelig god!

Selv tenkte jeg å prøve meg på noe sånt

BeerSmith 2 Recipe Printout - http://www.beersmith.com Recipe: IPA
Brewer: Hans Christian Løberg
Asst Brewer:
Style: Imperial IPA
TYPE: Partial Mash
Taste: (30.0)

Recipe Specifications
--------------------------
Boil Size: 3.47 l
Post Boil Volume: 2.64 l
Batch Size (fermenter): 12.00 l  
Bottling Volume: 10.49 l
Estimated OG: 19.194 Plato
Estimated Color: 19.9 EBC
Estimated IBU: 78.1 IBUs
Brewhouse Efficiency: 72.00 %
Est Mash Efficiency: 0.0 %
Boil Time: 60 Minutes

Ingredients:
------------
Amt                   Name                                     Type          #        %/IBU        
0.30 kg               Caramel/Crystal Malt - 10L (19.7 EBC)    Grain         1        9.1 %        
50.00 g               Cascade [5.50 %] - Boil 60.0 min         Hop           2        65.1 IBUs    
50.00 g               Cascade [5.50 %] - Boil 5.0 min          Hop           3        13.0 IBUs    
1.0 pkg               Nottingham Ale Yeast (White Labs #WLP039 Yeast         4        -            
2.25 kg               Pale Liquid Extract (15.8 EBC)           Extract       5        68.2 %        
0.75 kg               Wheat Liquid Extract (15.8 EBC)          Extract       6        22.7 %        

Mash Schedule: Single Infusion, Light Body, No Mash Out
Total Grain Weight: 3.30 kg
----------------------------
Name              Description                             Step Temperat Step Time    
Mash In           Add 0.78 l of water at 72.8 C           65.6 C        75 min        

Sparge: Fly sparge with 2.99 l water at 75.6 C

Tilbake
Topp