• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

"KJØPT" BB60 evt BB30 ønskes kjøpt i Bergen (Speidel om økononomisk mulig)

Johnemann

Norbrygg-medlem
Hei
Har satt fyr på naboen og han vil være med å brygge han også! Dermed er det tid for oppgradering. Etter det jeg har sett, vil mesketemperaturen være betraktelig lettere å kontrollere med en "bryggemaskin".

Derfor står det nå på ønskelisten en BB60 (naboen må få litt øl også) evt. en BB30 dersom det ikke finnes BB60...
Har noen en Brukt Speidel som de vil kvitte seg med til en fantastisk pris... så kommer jeg og henter !! (Vestlandet only...)

Nøl ikke... send svar i dag !
(Bergensområde foretrekkes med tanke på transport)
Kan evt. legge inn ett wakoom tegnebrett A4 i innbytte. (lite brukt...)

Mvh
Minibrygger John

# Brown Ale på flasker (minker fort...)
# Brown Ale på fat (modnes litt ennå)
# En lys pilsner ala Erland på gjæring, ferdig gjæret tror jeg.
 
Hei
Bare som en liten kommentar. Siden dere er 2 stk som skal brygge sammen så anbefaler jeg litt større brygge utstyr en BB30.
Er litt lite for 2 personer som deler seg imellom...og ikke minst gjerne deler noen flasker igjen med andre :)
Og viss man skulle i fremtiden bruke fat så er det kjekt at man gjerne får hver sitt fat av samme brygg.

Brygger selv med en kompanjong og BB30 ble i minste laget.

Lykke til med bryggingen. Håper det faller i smak :biersmile:

Mvh
Thomas
 
Hei.

Min bror og meg brygger på ein BB60. Det er heilt grei størrelse for to personar. Me sit som oftast gjenn med eit stk 19l cornelius fat kvar :skaal2:
 
BB60 it is then... har 3 tomme fat akkurat nå som venter... Dvs ett venter på Pilsen som jeg skal tappe over i løpet av helgen  :)

Får se i løpet av helgen/ uken på om det blir noen respons på om det er noen i Bg området som er i ferd med å trappe oppover (ikke avlsutte men utvide  :))

Ellers så tar jeg imot alle tips med takk. Har ikke brygget mer en 3 brygg ennå, men har 100% Glede av de jeg har laget og 200 (prosent?) glede av å lage dette!
Brygger i kjelleren, har en boks med full kontroll over gjæringstemperaturen. Og har aldri vasket så mye klær før som nå ( må ned og sjekke brygget og DER står jammen vaskemaskinen.)

Dersom det er noen som har BB60 utenfor Bg, så kan vi da se på det også, men vanskelig å spare penger om 100 lappene flyr i frakt :)

TGIF
/J
 
Tilbake
Topp