Sur infeksjon - bare å helle ut?

Emnefeltet sier vel det meste  8)  Feridg utgjæret og tappet på fat; men en intens, sur smak har ølet.  Dette kunne blitt en suser av et juleøl, med mye godsaker i; men jeg ble nok offer for egen mangel på egendressur...  Ser ikke bort fra at en stor synder kan være ikke-mesket havre (....som jeg leste Gahrs advarsel mot noen få timer for sent...  :cheeky:).

Tror ikke vi behøver å detaljere ingredienser og fremgangsmåte; men ta det på generell basis.

Er det lureste å få frigjort ( - og grundig rengjort!) fatet eller er det noen som helst grunn til å la det stå i håp om at det går seg til?  Har hittil ikke tømt ut eneneste egenbrygget skvett.  Alt har ikke vært iht drømmer og forventninger; men drikkbart.  Nå lurer jeg på om ikke dette blir mitt første tilfelle av å fóre Det Store Sluket...

MVH

Morten M

Morten K. Agerup Myhr skrev:
Emnefeltet sier vel det meste  8)  Feridg utgjæret og tappet på fat; men en intens, sur smak har ølet.  Dette kunne blitt en suser av et juleøl, med mye godsaker i; men jeg ble nok offer for egen mangel på egendressur

Velkommen i klubben. Jeg opplevde det samme i sommer og vet hvor surt det er, men innerst inne tror jeg du vet hva du må gjøre. Etterpå er det bare å vaske, desinfisere og banne.

Tilbake
Topp