Eikechips - Flyte fritt eller i nedtynget humlepose? (Trenger raskt svar :)

G'aften.

Har 50g eikechips som skal tilbringe noen dager i en barleywine stående til kjøling på benken, og ble plutselig usikker på om jeg kan helle de rett i (med litt kokevann), eller om jeg bør desinfisere en humlepose og litt stålbestikk?

Hva anbefaler folket?
 
Sist jeg brukte eikechips og eiketerninger helte jeg dem bare rett i sekundærkaret. Gav mer enn nok smak de (dog hadde jeg laaaaaang kontakttid). Skal nå ha noen terninger i fatet til en BW. Da bruker jeg pose og stålbestikk.
 
Ok :) Tenkte å la de være der i kun 4-5 dager, da jeg har lest at de gir en ganske intens smak hvis man sammenligner med eiketerninger.
 
Ni-leste litt på den digre verdensveven og endte opp med pose og bestikk, og det er da sikkert greit med tanke på den korte kontakttiden:)

Apropos eiketerninger: er det å få kjøpt her i landet?
 
Det stod iallefall det på mine. Ser nå at chipsene som blant annet blir tilbydd på Bryggselv kan has i brygget i opptil flere måneder.

Har ikke sett noen som selger eiketerninger her til lands.
 
Takker for tilbudet :skitbra:, men de skal i en surøl/fruktøl som foreløpig kun har stått 4 dager til gjæring, så jeg tror jeg har godt med tid til å bestille ;D
 
Tilbake
Topp