• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt Glykolkjøler prosjekt

Selges mitt glykolkjøler prosjekt.
Det ble overkill for min del, og viftestøyen ble for høy.

Bortsett fra dette, fungerer den helt fint. Har bare testet den med vann, og radiatoren som er nedsenket i vann ble da til is. Skal man kjøle noe kaldere enn ca 5 grader bør man montere en sirkulasjonspumpe i vannet, eller bruke glykol.

Kjøleeffekten på AC-uniten som ble brukt er oppgitt til 7000 BTU / time
Til sammenligning er SS Brewtech sin glykolkjøler oppgitt til 2300 BTU / time.

Se tråd i DIY forumet: link

Kassa, inkl hjul har mål: (LxBxH): 70.5, 43, 60

Pris: Bud mottas
 
Sist redigert:
Er den verdt noen hundrelapper for en tunghørt hjemmebrygger?

Eller må jeg bare innrømme nederlag og levere den på gjenvinningsstasjonen?
 
Er den verdt noen hundrelapper for en tunghørt hjemmebrygger?

Eller må jeg bare innrømme nederlag og levere den på gjenvinningsstasjonen?

Denne kunne kanskje vært perfekt for vår 200 liter gjæringstank?
Problemet er bare at vi holder til i Arendal.
Er den komplett ferdig og klar til bruk ?
 
Denne kunne kanskje vært perfekt for vår 200 liter gjæringstank?
Problemet er bare at vi holder til i Arendal.
Er den komplett ferdig og klar til bruk ?

Det er ikke helt utenkelig. Jeg vet ikke helt hvor mye den klarer å kjøle ned, men det vil jo antageligvis ha en del å si hvordan tanken er isolert!
Den er klar til bruk, ferdig bygget ja.
 
Jeg digger denne kassen! Kult prosjekt, bra utført og noe jeg gjerne skulle hatt den, hadde jeg hatt noe som skulle kjøles ned uten at det gikk i kjøleskap. Men har en en kjøler er nok veien til noe som kan kjøles kortere. Hvor mye bråk snakker vi om her? Er den rett og slett kjip å ha i hus? Og siste spørsmål i rekken er om det går greit å sende, min regning selvfølgelig.
 
Jeg digger denne kassen! Kult prosjekt, bra utført og noe jeg gjerne skulle hatt den, hadde jeg hatt noe som skulle kjøles ned uten at det gikk i kjøleskap. Men har en en kjøler er nok veien til noe som kan kjøles kortere. Hvor mye bråk snakker vi om her? Er den rett og slett kjip å ha i hus? Og siste spørsmål i rekken er om det går greit å sende, min regning selvfølgelig.

Takk for det :)
Jeg tror nok den er for tung og uhåndterlig til å sendes på en trygg måte.
Vanskelig å beskrive støynivået, men jeg kan ikke ha den på i kjelleren uten å høre den i 1. etasje. Så den egner seg nok for de som brygger i et eget lokale, garasje, uthus eller noe lignende.
 
Takker for svar, såpass godt med bråk, og ikke sendbar. Det var synd. Lykke til, og håper ikke slik en fin fin sak ender på dynga. «At det er en nyttig ting, det kan ingen komme fra.....»
 
Har tenkt litt frem og tilbake og kommet frem til at det er for langt å kjøre og hente.
Håper du finner noen som kan bruke den....
 
Hei. Denne kan kanskje passe til vår Speidel 240L? Hvor mye (lite) lar du den gå for? Må koordinere noen som er forbi Jessheim og til Lillehammer
 
Kunne godt tenkt meg denne, hadde bare noen kunne tatt den med til Stavanger området. Evt Kristiansand eller Bergen
 
Selges mitt glykolkjøler prosjekt.
Det ble overkill for min del, og viftestøyen ble for høy.

Bortsett fra dette, fungerer den helt fint. Har bare testet den med vann, og radiatoren som er nedsenket i vann ble da til is. Skal man kjøle noe kaldere enn ca 5 grader bør man montere en sirkulasjonspumpe i vannet, eller bruke glykol.

Kjøleeffekten på AC-uniten som ble brukt er oppgitt til 7000 BTU / time
Til sammenligning er SS Brewtech sin glykolkjøler oppgitt til 2300 BTU / time.

Se tråd i DIY forumet: link

Kassa, inkl hjul har mål: (LxBxH): 70.5, 43, 60

Pris: Bud mottas

Selger du for kr 1.000,-?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp