Søkeresultater

  1. Per Berge

    Den Store BrewFather Tråden

    Denne appen har fungert utmerket for meg, men i går fikk jeg spørsmål om jeg ville legge alle oppskriftene jeg har lagra i kategorier. Jeg takket ja, men det var en dårlig løsning, syns hvertfall jeg. Noen som vet hvordan en kan gå tilbake til det en hadde før evnt hvordan en kontakter...
  2. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Denne vifte anordninga jeg laga har vist seg virkelig funksjonell altså. Trenger ikke bruke kjøkkenvifta en gang for denne gjør "rent bord".
  3. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Da var den montert og fungerende igjen Takk for hjelpa ;)
  4. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Fant enda en del i dag i vedkorga :D
  5. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Skrudde CO2 regulatorn feil vei og endte med att den delte seg. Noen som vet hva som skal hvor og om det mangler noen deler ? Se bildene jeg legger ved
  6. Per Berge

    "Ser oppskriften min grei ut?" -Spør her.

    Noen som har testa ut dette noen gang ? Lurer på om det kunne vært noe å brukt til en Whisky Stout https://brewshop.no/en/products/still-spirits-whiskey-craft-kit
  7. Per Berge

    Deilige bilder!!!

    ;)
  8. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Nei til en batch på 25 liter
  9. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Jeg har ei Tskje gelatin pulver i 2-3 dl vann, rører, setter i mikroen og til ca 65 C. passer på att mest mulig av pulveret er rørt inn. Åpner gjær karet og heller i suppa ;)
  10. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Bruker Protafloc under kok og Gelatin pulver oppløst i vann de siste dagene på cold crash på Pilsner, Lager og den slags Men andre stiler lar jeg det være. Har faktisk tenkt tanken å la være på en Bohemian Pilsner batch bare for å sjekke
  11. Per Berge

    Deilige bilder!!!

    Røykøl blandet med sukkerlake ? Gir det en søtere smak på øllet ?
  12. Per Berge

    Deilige bilder!!!

    Hadde denna på fredan. En nytelse for ganen
  13. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Ja du si no der Finn. Dette må jeg nok forske litt mere på
  14. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Jo du si no der. Kan bære dem ned for sommeren og opp igjen til vintern
  15. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Setter den innerst på loftet med varsling om 6 mnd og 1 år på mobilen. Så glemmer jeg den når jeg lukker loftsluka :D
  16. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Noen som har noen tanker om modningstid på en Belgisk Quadruppel ? Bør den stå minst ett halvt år, gjerne 1 år ? Gjør det noen forskjell om den lagres på flaske eller fat ? Edit: Fant paradisfrø hos Strømmen hjemmebrygg ;)
  17. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Ja det er jo nesten 2 timer totalt med mesking
  18. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Ja det er en Herrman The German oppskrift. Men mener du jeg skal bruke 50-60% av malt og meskevannet på de to første stega og så ha i resten ? Eller er det bare meskevann jeg skal bruke 50 - 60 % av ?
  19. Per Berge

    Deilige bilder!!!

    Nei, Det er til å sette vifta på i vinduet når jeg brygger. Jeg laga en versjon i byggplast bare for å se virkningen. Å den overbeviste meg så jeg dro på ByggMakker og handla ett par XPS plater og lim. Satte borrelås på utsida så den står trygt
  20. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Hvordan skal kjeg tolke denne meskeprofilen ? Opp til 70 gr så ned igjen til 40, så opp til 70 igjen før utmesk på 77 ? :rolleyes:
Tilbake
Topp