20 og (30 )liters ølfat på finn.no (edit)

*sikle* har lystpå 500L tank

men er det ikke billigere å betale ut panten på fat hos en lokal pub hvis man skal ha slik type fat?
300,- for 30L og 600,- for 50L i pant..

jeg har jobba i bar der vi hadde 500L tank som i annonsen, og så at det var pose i tanken og at det kobles luftkompressor til tanken(som jeg antar er for å presse ølet ut av posen tanken), men jeg lurer på hvordan det er med slik øl med tanke på kullsyre, for det kan ikke være kullsyre på ølet i posen?
 
Blir ikke ølet levert med tankbil ?  Posen er vel den som fylles med luft så ølet blir presset ut..
Brygger vi øl i trykktank og buker pose til å trykke ut ølet blir vi kvitt Co2 flasker
 
du kan se inn i tanken gjennom inspeksjonsluke, og man ser inn i tanken da den er f.eks halvfull, mulig det er en otisk illusjon, men for meg så ser det ut som ølet er inni posen.

ølet blir levert fra tankbil med en slange, men da tror jeg de bytter pose, altså setter inn en tom pose som fylles via slangen.
 
Oddvar Demmo skrev:
Blir ikke ølet levert med tankbil ?  Posen er vel den som fylles med luft så ølet blir presset ut..
Brygger vi øl i trykktank og buker pose til å trykke ut ølet blir vi kvitt CO2 flasker

På hulen i Bergen hadde vi 2stk 1000literstanker hvor Hansa leverte med tankbil. Posene som ble brukt sørget for enkel og renslig oppbevaring av ølet, altså ble posene fylt med øl
 
OK, takk, da vet vi hvordan det systemet virker.
Har hatt et systen hvor posen trykker ut ølet, bare 8 liter da, Party Pig men det blir tungvindt å bestille nye poser fra USA titt og ofte.
 
Tilbake
Topp