• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes kjøpt: 36L Kjele Induksjon

Ønsker å kjøpe en 36 liters kjele med tykk bunn som fungerer på induksjonsplater. Hvis det er av interesse så har jeg en 24L jeg da vil bli kvitt.

Bor i akershus ved Oslo.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
 
Jeg har 40-literen og det går fint å koke rundt 33 l i den, 34-35 om du tar det pent i startfasen. Indre diameter i kjelen er 40 cm, samme som bunnen.
 
Brynsj skrev:
Jeg har 40-literen og det går fint å koke rundt 33 l i den, 34-35 om du tar det pent i startfasen. Indre diameter i kjelen er 40 cm, samme som bunnen.

Så bunnen snevrer ikke litt inn helt nederst? Det ser jo slik ut på bildet, at selve kontaktflata under kjelen er litt mindre. Induksjonsplata mi er for kjeler på opptil 30cm ifølge manualen. Jeg har en som er 33cm i bunnen nå, og det går akkurat. Er redd 40cm blir fort stort for den.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
 
Kanskje litt off topic, men er det et stort problem om plata er 30 cm og kjelen 40, dersom det er en tykkbunnet kjele og vørteren og kjelen er varm?
 
Lager skrev:
Kanskje litt off topic, men er det et stort problem om plata er 30 cm og kjelen 40, dersom det er en tykkbunnet kjele og vørteren og kjelen er varm?

Vel, på min plate så blir det vanskelig å sette plata midt på, da den vil dekke over knappene. Og selve plata og plastikken rundt på hele greia er flush kant i kant, ikke at selve plata er en cm over resten av konstruksjonen som jeg har sett andre kokeplater er.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
 
Miguel skrev:
Brynsj skrev:
Jeg har 40-literen og det går fint å koke rundt 33 l i den, 34-35 om du tar det pent i startfasen. Indre diameter i kjelen er 40 cm, samme som bunnen.

Så bunnen snevrer ikke litt inn helt nederst? Det ser jo slik ut på bildet, at selve kontaktflata under kjelen er litt mindre. Induksjonsplata mi er for kjeler på opptil 30cm ifølge manualen. Jeg har en som er 33cm i bunnen nå, og det går akkurat. Er redd 40cm blir fort stort for den.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta

Det stemmer at bunnen har litt minder diameter, tok en kontrollmåling som viste 37,5 cm. Blir det for stort, så har Norrøna en litt mindre kjele, som kanskje passer http://www.norrona.net/produkt/10598941/pujadas-kjele-høy-u-lokk-35x35cm-33-6l
 
Ok. Da blir det vel til at jeg går for den fra 2080, den rommet jo litt mer og var litt billigere. Må jo bruke grilltenner i samme slengen nå som er på en annen strømkurs iom at jeg bare har 10A kurser til rådighet.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
 
Tilbake
Topp