2l Steel Growler (Deep Wood Products)

Jeg fant denne på nettet i går kveld:

http://www.dwbrewproducts.com/shop/product_info.php/stainless-steel-growler-p-43
To liters stålflaske til ølbrygging. Det skal være mulig å ettergjære ølet i disse flaskene. Med tolitersflasker så blir det mindre rengjøring grunnet færre flasker. Korken skal være så tett at kullsyren holder seg i flere dager etter åpning. Vurderer å bestille noen.

Jeg vurderer ølfat, men har ganske begrenset med plass hjemme. Dette virker som et greit "best of both worlds"-alternativ. Er det noen ulemper med disse flaskene som jeg ikke ser (bortsett fra pris)?

Takknemmelig for innspill!

Well, ølet holder seg nok ikke i flere dager etter åpning... Da blir det raskt relativt flatt (siden man allerede har sluppet ut trykk), og det vil oksidere ganske fort siden man får luft i flaska. Tanken med en growler er at man fyller ferdig karbonert øl i dem for å ta med på tur/fest osv. og drikker opp ølet etter åpning. Men for all del, det går sikkert fint å ettergjære i dem.

Fat tar vel også mindre plass enn en tilsvarende mengde growlere. Du trenger tross alt ti to-litere for å få plass til like mye øl som i et fat.

Du er nok i stand til å finne billigere growlere i glass. Men jeg kjøpte en 1,9 liter stålgrowler men da i termoutgave, just for å kunne ta med seg litt øl på tur fra fatene, er storimponert over isoleringseffekten, taper maks en halv grad i timen, så er jeg oppmerksom så stiller jeg kjøleskapet til fatene på 2 grader kvelden før, så har jeg perfekt temperert øl 5-6 timer ut i turen

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

geokri skrev:
Du er nok i stand til å finne billigere growlere i glass. Men jeg kjøpte en 1,9 liter stålgrowler men da i termoutgave, just for å kunne ta med seg litt øl på tur fra fatene, er storimponert over isoleringseffekten, taper maks en halv grad i timen, så er jeg oppmerksom så stiller jeg kjøleskapet til fatene på 2 grader kvelden før, så har jeg perfekt temperert øl 5-6 timer ut i turen

Har du en link?

Takker for tips. Endte opp med å kjøpe en selv, til å nyte medbragt fra.

Hmm. Kanskje man skulle flesket til å kjøpt en slik en selv. Trenger bare å finne en medgjørelig ebay-selger som kan sette value til 30USD

Hjelper på om man finner det, ellers er det en gromt dyr flaske, men så lenge dere ikke forteller kjerringa mi hva den kosta:)

Tilbake
Topp