5.-9. august 2008: CAMRA Great British Beer Festival (GBBF)

Skal du p? Great British Beer Festival i ?r?

  • Ja

    Stemmer: 5 41,7%
  • Nei

    Stemmer: 2 16,7%
  • Kanskje

    Stemmer: 5 41,7%
  • Har lyst, men ikke tid

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    12
Ja dette hørtes trivielt ut (som en tidligere arbeidskollega av meg ville ha sagt). Flott innspill, det er jo så billig å fly så hvorfor ikke!! Dessuten Er London på den tiden i full kok og veldig triviell.....
Og så hadde det jo vært trivielt å møte noen av forumets skriblehender. Skal vi "oppgradere" denne artikkelen til meningsmåling for å lodde stemningen?
 
Tor Vidar skrev:
Skal vi "oppgradere" denne artikkelen til meningsmåling for å lodde stemningen?

Done.

Og for de interesserte: Flybilletten Stavanger - London Heathrow tur/retur med SAS kom på kr 1500,- alt inkl. Og med privat overnatting 2 netter i London blir det ingen dyr tur for meg. "Season ticket" som gjelder for alle festivalens dager lønner seg hvis du skal være der 3 dager eller mer, £ 23 for ikke-medlemmer, £20 for medlemmer av CAMRA. Så går der vel noen £ til øl i tillegg ... 
:skaal2:
 
Jeg vil anbefale alle som drar på GBBF å prøve å få med seg noen av smakingene (tutored tastings) de arrangerer. I 2004 fikk jeg med meg Michael Jackson (måtte Vårherre vise hans ateistiske sjel nåde!), og i 2006 øl servert av bryggere fra en rekke uavhengige bryggerier. Glimrende!
 
Sigmund skrev:
Tor Vidar skrev:
Skal vi "oppgradere" denne artikkelen til meningsmåling for å lodde stemningen?

Done.

Og for de interesserte: Flybilletten Stavanger - London Heathrow tur/retur med SAS kom på kr 1500,- alt inkl. Og med privat overnatting 2 netter i London blir det ingen dyr tur for meg. "Season ticket" som gjelder for alle festivalens dager lønner seg hvis du skal være der 3 dager eller mer, £ 23 for ikke-medlemmer, £20 for medlemmer av CAMRA. Så går der vel noen £ til øl i tillegg ... 
:skaal2:

...kan legge til at også Norbrygg-medlemmer som *ikke* er medlem i CAMRA kommer inn til medlemspris likevel. Denne gjelder nemlig alle som er medlem av EBCU, som også Norbrygg er tilsluttet.

De som tar imot betaling er godt kjent med dette, så bare vis Norbrygg-medlemskortet med EBCU-logoen på - så vil de gi laveste pris. Rabatten gjelder forøvrig på alle billetter, også enkeltbilletter kjøpt i døren.  :beershove:

ThomasB
 
ThomasB skrev:
...kan legge til at også Norbrygg-medlemmer som *ikke* er medlem i CAMRA kommer inn til medlemspris likevel. Denne gjelder nemlig alle som er medlem av EBCU, som også Norbrygg er tilsluttet.

De som tar imot betaling er godt kjent med dette, så bare vis Norbrygg-medlemskortet med EBCU-logoen på - så vil de gi laveste pris. Rabatten gjelder forøvrig på alle billetter, også enkeltbilletter kjøpt i døren.  :beershove:

ThomasB

Det ante meg - men siden jeg ikke fant noe tydelig om det på CAMRAs hjemmeside, kjøpte jeg "season ticket" på nettet til ikke-medlemspris. Vel vel - det er ikke mange £ forskjell, og jeg støtter en god sak! Jeg var for øvrig "overseas member" av CAMRA noen år, men lot medlemskapet utløpe, siden jeg også er medlem av NORØL, og det ble litt "smør på flesk".

Det forlydes at season ticket gir adgang også til "trade session", selv om det heller ikke står noe om det på CAMRAs hjemmeside. Men også her har jeg helgardert meg: jeg har bestilt billetter til trade session sendt til en pub her hjemme.
 
Det ante meg - men siden jeg ikke fant noe tydelig om det på CAMRAs hjemmeside, kjøpte jeg "season ticket" på nettet til ikke-medlemspris. Vel vel - det er ikke mange £ forskjell, og jeg støtter en god sak! Jeg var for øvrig "overseas member" av CAMRA noen år, men lot medlemskapet utløpe, siden jeg også er medlem av NORØL, og det ble litt "smør på flesk".

Det forlydes at season ticket gir adgang også til "trade session", selv om det heller ikke står noe om det på CAMRAs hjemmeside. Men også her har jeg helgardert meg: jeg har bestilt billetter til trade session sendt til en pub her hjemme.

Jeg tror du kan være ganske sikker på at de ikke slipper inn folk til trade session'en selv med season ticket for hele GBBF. Da blir jo endel av poenget borte, siden dette skal en separat formiddag for dem som jobber i bransjen. Dessuten er det *masse* folk som har kjøpt kort for hele GBBF, og da ville det nok vært rimelig fullt...

Selv har jeg vært der et par ganger på trade session og 15 ganger tilsammen, og det er helt klart andre (og ikke minst færre) folk der under trade session enn under vanlig åpningstid.

Lurt triks du hadde med å bestille billetter til lokal pub her hjemme! Mitt inntrykk er at CAMRA er rimelig rundhåndet med billettene til trade session'en, men at du må gi en fornuftig grunn som dokumenterer tilknytning til bransjen for å få (forøvrig gratis) billetter dit.

Jeg har fått billetter fra en pub i London, og de får alle tilsendt billetter uten engang å be om det. Følger 2 stk med magasinet "The Publican" som alle(?) puber får i postkassen...


TB
 
ThomasB skrev:
Jeg tror du kan være ganske sikker på at de ikke slipper inn folk til trade session'en selv med season ticket for hele GBBF. Da blir jo endel av poenget borte, siden dette skal en separat formiddag for dem som jobber i bransjen. Dessuten er det *masse* folk som har kjøpt kort for hele GBBF, og da ville det nok vært rimelig fullt...

Vel, meget erfarne engelske GBBF-gjengangere sier bestemt at man slipper inn på trade session med season ticket, og en av dem har endog fått en mail fra CAMRA (i år) som bekrefter dette. Men det er visstnok separate køer for de forskjellige billett-typene, og det kan jo hende at køen for de som har trade ticket går litt raskere. Jeg satser på å være på plass når de åpner i morgen (tirsdag) kl 12:00 GMT. Noen trade ticket til puben her hjemme dukket aldri opp. Season ticket kunne jeg derimot printe ut selv, straks beløpet var betalt.
 
Du får hygge deg der Sigmund, og smake på mye godt! Forteller du oss litt om hvordan det var i etterkant?  :angel:
 
Sigmund skrev:
Vel, meget erfarne engelske GBBF-gjengangere sier bestemt at man slipper inn på trade session med season ticket, og en av dem har endog fått en mail fra CAMRA (i år) som bekrefter dette. Men det er visstnok separate køer for de forskjellige billett-typene, og det kan jo hende at køen for de som har trade ticket går litt raskere. Jeg satser på å være på plass når de åpner i morgen (tirsdag) kl 12:00 GMT. Noen trade ticket til puben her hjemme dukket aldri opp. Season ticket kunne jeg derimot printe ut selv, straks beløpet var betalt.

Ja, om CAMRA sier det er det sikkert riktig det - men jeg var der på trade session igår, og alle som kom inn rundt meg leverte fra seg trade tickets som meg selv.

Men igjen, hvis CAMRA bekrefter er jo season ticket en god måte å komme inn på trade session på - for som nevnt før var det mye roligere og hyggeligere der enn det er når salen er stappfull sånn litt utpå kveldene i resten av uken. Og bortsett fra akkurat når de åpner er det ikke noen køer inn til trade session i det hele tatt. De har heller de ikke annonsert veldig høylydt at det går an å slippe inn med season ticket, for det står feks ikke her:

http://www.camra.org.uk/page.aspx?o=277001: "Trade tickets are now available and if you are a member of the trade you are invited to join us at the Great British Beer Festival Trade Session to be held on Tuesday 5 August at Earls Court, London. Admission is by ticket only - please see below for details on how to apply for your free trade ticket."


Var der like etter kl 12 tirsdag selv, men hadde fly hjem igår kveld - så ble kort besøk fra kl 12 til 16 denne gangen...

Kom du deg inn på trade session? I så fall var vi der samtidig  :biersmile:

Thomas B
 
Ja, jeg var på trade session tirsdag fra kl 12:00 (synd vi ikke møttes!), og season ticket var helt kurant for å komme inn der. Alle "prepaid tickets" i samme kø, som gikk raskt unna. No problem! Fortsatte etter at trade session var over, gikk ca. kl. 22:00.
Var der også onsdag fra 12:00 til ca. 22:25 (da var jeg ganske ør i hodet, ikke bare av ølet men også av å høre på ganske mange desibels summing av anslagsvis et par tusen mennesker, + støyende musikk utpå kvelden). Hårda bud! Torsdag var jeg der fra 12:00 til 16:30, da jeg måtte gå for å ta flyet hjem.
Rapporterer mer om ølopplevelsene seinere, nå er jeg ganske trøtt ...  :zzz:
 
Må si at GBBF er såpass stor og støyende at mange lokale CAMRA-festivaler nok er å foretrekke, hvis man gjerne vil kose seg litt med ølene og ikke bare forsøke å få smakt et mest mulig enormt antall. Jeg innså fort at jeg ikke ville få smakt så mange øl som jeg hadde tenkt i utgangspunktet, og fulgte deretter mitt eget rolige tempo. Tror jeg hadde det like greit som de mest intense tickerne. Men 60 nye øl ble ble det nå likevel på meg. Hadde jeg prøvd meg på flere tror jeg at "palate fatigue" (hvor nesten "alt smaker likt") ville ha inntruffet ganske raskt.

Smaks- og alkoholsterke höjdare fra cask var amerikanske Dogfish Head Palo Santo Marron, Stone 12th Anniversary Bitter Chocolate Oatmeal Stout og Lost Abbey The Angels Share, samt nederlandske De Molen Tsarina Esra Reserva (modnet på eikefat).
Av mer lettdrikkelige varer toppes min liste av engelske Thornbridge Jaipur IPA. Har noen oppskrift (for hjemmebryggerkvantum) på den?
 
Tidlig ute men hvorfor ikke?
Har konferert med min bedre 1/3 del og med litt "du kan jo ta å shoppe litt" fått henne på glid vedr. årets utgave av GBF. Regner med der er en kontigent fra Norge som skal over fjorden og delta i det gode selskapsliv??  :idea:

Mvh
Hans O.
 
Kanskje litt ryddigere å starte en NY TRÅD for årets festival (2009)?  :innlegg:

Vet ikke ennå om jeg får tid eller råd til å delta på årets festival, men kan jo håpe ...
:godtoel:
 
Sigmund skrev:
Av mer lettdrikkelige varer toppes min liste av engelske Thornbridge Jaipur IPA. Har noen oppskrift (for hjemmebryggerkvantum) på den?

Nå har jeg også smakt Jaipur IPA, antar det er bare Thornbridge som lager den?, godt øl, og så utrolig lys i fargen?
 
neslekkim skrev:
Sigmund skrev:
Av mer lettdrikkelige varer toppes min liste av engelske Thornbridge Jaipur IPA. Har noen oppskrift (for hjemmebryggerkvantum) på den?

Nå har jeg også smakt Jaipur IPA, antar det er bare Thornbridge som lager den?, godt øl, og så utrolig lys i fargen?

Thornbridge Jaipur er det bare Thornbridge som lager, ja. De har også brygget et par one-off varianter med litt annen humlesammensetting.

Der finnes også et Jaipur Brewing Company / Brewhouse i Nebraska, USA, men det er et lite pubbryggeri i en indisk restaurant, og har ingenting med Thornbridge å gjøre.
 
Tilbake
Topp