5 Liter ølfat med co2

Tengte jeg kanskje skulle kjøpe meg en slik pakke med 3 fat og greier, men er ikke så erfaren på brygginga enda, har fått i meg en dvd som forklarer fra A til Å hvordan man lager øl fra bunn av, men har et spørsmål jeg lurer på, når ølet har stått til gjæring i 1-2 uker da er vel prossessen ferdig og alkoholen er satt og greier, det er da et flatt øl som man kan tappe på flaske og litt sukker for å få kullsyre, men om man tapper øllet på flaske uten sukker et ølet fortsat flatt men har alkoholprosenten, tanken min er å åpne flasker fylle det på fatene og så få kullsyre med disse CO₂ patronene , tenker jeg rett da ? er dette en god løsning ?
 
Bedre å fylle ølet rett på fatet etter gjæring, å tilsette litt sukker. Corneliusfat er mye bedre, men disse fungerer bra til sitt bruk de.  Patronene til disse tror jeg er for svake til å karbonere, bare for å tappe, å holde trykket under tapping. Å det går ca. 1 patron pr. fat
 
Istemmer med siste taler. Umulig å karbonere kunstig ved hjelp av det medfølgende utstyret. Du får satse på natulig karbonering og kunstig Co2 for å få ølet ut av fatet og ned i glasset. Kjøp sikkerhetsventil til fatene og vær forsiktig med sukkeret. 4g/l er maks
 
Tilbake
Topp