Ægir Fimafeng

Jannicke

Norbrygg-medlem
Jeg fikk anbefalt dette ølet, men det eksisterer ikke lenger. Er det noen som tilfeldigvis sitter på oppskriften?

Ser spennende nok ut til at det er verdt et forsøk tusen takk for svar!
Merk at jeg har ikke smakt ølet, leste bare beskrivelsen på vinmonopolet og aperitif. Velg malt selv ut fra hvilket inntrykk du ønsker. Kanskje gå castle pale ale om du vil ha mer fra basemalt, eller mer pilsmalt om du vil ha lysere og lettere. Denne satt jeg sammen nå i farta ut fra en blonde jeg allerede hadde i oppskriftene mine. Så har det en del å bety med hvilken eik du velger, og mengde.

Ser spennende nok ut til at det er verdt et forsøk tusen takk for svar!
@Jannicke jeg endra oppskrifta litt, så gjennom bilda til Ægir på Instagram og fant en reol med Weyermann malt. Vet ikke om det er årsak nok til å tenke seg at de bruker Weyermann fast, men har nå endra malten til det da. Du får lese og undersøke litt hva du tror blir riktig i en belgisk pale strong.

@Jannicke jeg endra oppskrifta litt, så gjennom bilda til Ægir på Instagram og fant en reol med Weyermann malt. Vet ikke om det er årsak nok til å tenke seg at de bruker Weyermann fast, men har nå endra malten til det da. Du får lese og undersøke litt hva du tror blir riktig i en belgisk pale strong.
Må innrømme at jeg kommer til å gå for hva enn jeg finner på jobb lettvint og greit! Men tusen takk for utmerket hjelp! Må utvide julesortimentet mitt litt

Må innrømme at jeg kommer til å gå for hva enn jeg finner på jobb lettvint og greit! Men tusen takk for utmerket hjelp! Må utvide julesortimentet mitt litt
Skjønner den. Likavel vil jeg anbefale deg å tenke over hvilke maltsorter man bruker i et relativt kraftig lyst øl med moderat gjærpreg. Føler på meg at dette ølet kan balansere på en knivsegg fra fantastisk til nærmest udrikkelig hvis man bommer litt.

Tilbake
Topp