Alibaba.com drømmeland for bryggere

De fleste forhandlere på alibaba.com forhandler i større kvanta
Stort sett til registrerte foretak
 
Jøss! Bare 50 stk! Da begynner det å nærme seg noe.

For de fleste grossister registrert på Alibaba.com så er det minimumsbestilling på 20-fots containere som gjelder.
 
Siste link er til et CIP-system (Clean In Place) og er kanskje litt overkill for hjemmebryggere i småskala...:)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Får bare håpe at Bryggselv, Vin og bar eller andre kan ta inn rimeligere alternativer til Speidel ol. uten at de legger på for mye avanse.  ::)  BB30 er jo et eksempel på et slikt nytt produkt. Men jeg kunne tenke meg noe alla Speidel med pumpe som er ferdig, til en rimeligere penge. Hint, hint norske bryggebutikker.

Fellesbestiling, er jo et alternativ om noen leter opp rette produktet.
 
Erlendso skrev:
Hva menes egentlig med CIP? Slipper man søl?

Det er bare opplegg for vasking av store brytgeriinstallasjoner (gjærkar osv.) Som gjør at man kan vaske uten å krype inni eller skru ting fra hverandre. "Clean in place" betyr altså at man kan vaske utstyret uten å måtte flytte på det.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Som Gahr sier, så er CIP en forkortelse for Clean In Place. Det brukes, for eksempel, til å vaske rør og slanger som ikke kan demonteres og skrubbes, men også til å rengjøre tanker og beholdere.

Det systemet som er avbildet består av to beholdere, der man typisk fyller den ene med ei kaustisk-soda blanding og den andre med et syrebasert desinfiseringsmiddel. I tillegg er det varmelement i beholderne, så vidt jeg husker montert på en måte som strider mot nærmest alle norske regler for elsikkerhet, ei pumpe og noen ventiler, slik at man først kan sirkulere varm kaustisk soda gjennom systemet som skal rengjøres og etterpå syre.
 
Tilbake
Topp