Amber Lager / Vienna Lager Oppsskrift

Hej jeg var forbi den lokale brygg butikken i sidste uke, her spurgte om kunne de hjælpe mig med at "opfinde" en pils type som jeg liker fra Danmark. Jeg har endnu ikke fået noget svar fra de.


"Odense Classic" Øllet er fra Albani bryggeriet og derved er den ikke enkel at gennemskue hvad som er i?

Det må ikke være præcis samme, men jeg vil gerne prøve at treffe  samme type, men gerne med en dybere smag. Typen tror jeg er en Vienna Amber Ale den er lidt mørkere end vanlig pils.

Jeg har fundet lidt information om den her. Les lidt mere om den her http://www.albani.dk/produkter/odenseclassic
"Odense Classic er kendetegnet ved en mørkere farve og en kraftigere smag af malt og humle end en almindelig pilsner. Du mærker straks den fyldige og kraftige maltsmag, når du smager på en Odense Classic"

NB: Der bruges af de to humlesorter fra Hallertau i Tyskland!

Jeg håber dere har tid og mulighed for at hjælpe mig med en "opskrift" kan dere fremstille en?

Venlig hilsen
Thomas Pilegaard
 
Balder Brygg har en Vienna Lager (Sognapils/Sognalager) i sitt sortiment, du kan jo sende en mail og høre om de vil dele oppskrift?
 
Siste byo hadde omtale av Vienna Lager med forslag til oppskrift.
19 liter, OG 1050, FG 1012, IBU 26
2.5 kg vienna malt
1.5 kg pilsner malt
0.64 kg munich malt
50 g carafa special II
35g Hallertau 60 min
11g Hallertau 10 min
WLP838

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
 
Tilbake
Topp