• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Amerikansk co2 flaske ønskes

Hans K

Dommer
Hvis det er noen som har gjort ett "bomkjøp" fra amerika på co2 flaske med eller uten regulator er jeg interesert i å kjøpe...

Hvis du har regulator med amerikanske gjenger tror jeg f.eks. NOHA har overganger til norske flasker. Det kan i allefall være verd å sjekke...

Jeg skal hente en amerikanske flaske som kommer i posten i dag, men skal ikke selge den. Jeg har fått tak i en overgang (etter tips på forumet her) for fylling som jeg håper passer. Om den passer skal jeg legge ut en lenke. Om den ikke gjør det så hadde det vært å få høre hva slags løsning du har funnet :)

Martin E skrev:
Hvis problemet er bomkjøp av manometer, er det enkelt å bytte mutteren til en med europeiske gjenger. Jeg bestilte denne i dag: https://weldspeed.com/store/view_product.asp?product_string=daco2nut, den skal etter sigende passe.
Jeg tror det er knyttet større usikkerhet til om man får fyllt de amerikanske CO₂-flaskene. Jeg leser at gjengene passer "nesten" og at enkelte får fyllt sine flasker. Andre nekter å fylle dem, og da trenger man en overgang. Jeg har ikke funnet noen som selger slike i Norge, men jeg kjøpte en på ebay etter tips fra noen på forumet her. Jeg skal prøve denne i løpet av uka og legger ut lenke om den fungerer.

Ellers så hadde det vært fint om HansK kunne fortalt om hvordan han har løst dette. Vi er vel her på forumet for å dele tips og triks og hjelpe hverandre?

Jeg har fått laget en slange til fylling, kan se om jeg får tatt noen bilder når jeg kommer hjem...

Ja, det er denne jeg har kjøpt. Det var kanskje du som la inn linken jeg brukte for å finne den?

satser på at den fungere, takk skal du ha :)

Eg har iallefall linka til den for litt sidan. Bra at det ser ut som den passar, så at fleire kan få nytte av den.

Eg  sitter og planlegger å kjøpe eit sett gjennom http://stores.kegconnection.com/. Er det rett å anta at der ikkje er noken problemer å få fylt en amerikanske CO2 flaske ved hjelp av den overgangen? I samme forbindelse vil eg bare forsikre meg om at det er "Ball Lock" som passer til vanlige coneliusfat og ikkje "pin lock"

Tilbake
Topp