Anbefalte produkter

Jeg har etter endel brygg endelig begynt å se verdien av godt utstyr. Bryggeributikkene er beskjedne med mersalg, det er flere ting jeg skulle ønske jeg hadde tidlig i karriæren :)

Feks:

- Flaske-jet-spyler - fantastik produkt og spyler flaskene rene på nulltime! Erstatter (?) flaskekosten
- Magnetrører - garantert (?) nok gjær, sparer fort en pakke gjær pr brygg! Dessuten gir det en følelse av profesjonalisme :)
- Korker, bordmodell - Dropp den håndholdte, bordmodellen funker på alle (?) flasketyper
- Autohevert m/festeklips - kunne ikkt vært foruten, minimerer faren for innfeksjon, slipper å suge.
- Lampeskjerm med fleksislange til avsug - kraftig redusert/minimert fukt i bryggeriet.

Håper andre kan komme med forslag til gode produkter til nybegynnere!
 
Stor balje til å senke kasser med øl nedi starsan blanding. Går fort å sanitere med den metoden.
 
UT-200,
denne:http://www.ebay.com/itm/Frost-protection-heater-heating-cables-water-pipes-Various-pipes-1-20m-/261157123810?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item3cce2d76e2
gaffatape og et teppe.  Full kontroll på gjæringstemp, uten modifiserte frysebokser eller kjøleskap.
 
Tilbake
Topp