Betyr "sløve valser" at det kan være vanskelig å få mølla til å gripe tak i malten når du starter kverninga? Det er i så fall normalt. Løses enkelt ved at du tar en liten neve malt og slipper nedi mens valsene går. Jeg har alltid måttet gjøre sånn med min MM3. Når den først har fått tak i malten, glipper den ikke seinere, så da kan du bare helle på.
Litt irriterende, men ikke noe problem når du først har fått taket på det.
Overflaten på valsene har mistet litt av gripe evnen kan du si. Litt som et grovt sandpapir som er slitt. Det enste som hjelper er å hjelpe den passive valsen i gang fra undersiden. Så kverner den litt for den igjen mister grepet på malten. Kanskje det er noe som kan gjøres for å hjelpe på problemet men jeg vet ikke hva. Min løsning var å kjøpe ny mølle.
Overflaten på valsene har mistet litt av gripe evnen kan du si. Litt som et grovt sandpapir som er slitt. Det enste som hjelper er å hjelpe den passive valsen i gang fra undersiden. Så kverner den litt for den igjen mister grepet må malten. Kanskje det er noe som kan gjøres for å hjelpe på problemet men jeg vet ikke hva. Min løsning var å kjøpe ny mølle.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.