Brewferm maltsett.

Heisann. Har søkt litt på forumet etter Brewferm sine sett, men har bare funnet snakk om ekstraktsettene deres.
Ser vinsenteret.no har en hel haug forskjellige Brewferm maltsett til 20L. De er så billige at jeg blir småskeptisk, 249kr for 20L øl er jo bare stakkarslige 6kr halvlitern (pluss ny gjær og slitt svinn). Men med tanke på mangfoldet ser det jo ut som en fin inngang til allgrain. Noen som har prøvd disse med hell eller uhell?
 
Har ingen erfaring med dem selv, men har sett flere poster her på forumet som fraråder dem. Gjør et søk så ser du hva jeg mener.

Edit: mener da vinsenteret ikke brewferm.
 
Fysjom, dyster lesning. Da går vinsenteret ut av bokmerkelista... Men maltsettene til Brewfirm, er de brukbare da? igrunn det jeg er mest interessert i, får vel fatt på dem andre plasser tenker jeg :)
 
runarstock skrev:
Ser vinsenteret.no har en hel haug forskjellige Brewferm maltsett til 20L. De er så billige at jeg blir småskeptisk, 249kr for 20L øl er jo bare stakkarslige 6kr halvlitern (pluss ny gjær og slitt svinn).

Som en inngang til all-grain kanskje fnt - men ekstremt billig er det vel ikke.  Jeg brygger vanligvis 20 liter øl om gangen. Malt kan man kjøpe av Petit Agentur for kr 9/kg  (basismalt), så den store utgiften blir det ikke.
Tror jeg har betalt ca. kr15,- for malten min -bruker fra 3,2 til 5 kg malt per brygg  - litt humle og gjær (den siste bruker jeg som oftest flere ganger - og/eller  får kanskje fra lokale kilder ) -så jeg regner med å ha øl for ca kr 5 per liter i råvarer.
 
Tilbake
Topp